Nowe funkcje i wygląd firmowych stron na Facebooku

Na Ziemi jest mniej mieszkańców, niż urządzeń mobilnych łączących się z Internetem. Ludzie korzystają z telefonów i tabletów licząc, że z ich pomocą będą mogli załatwiać coraz więcej spraw.
O autorze
2 min czytania 2015-09-10

Oczekują informacji dostępnych na wyciągnięcie ręki i błyskawicznych reakcji ludzi i firm, do których się zwracają. Możliwość dotarcia klientów do firm za pomocą urządzeń mobilnych stała się priorytetem, najważniejszym wyzwaniem stojącym przed przedsiębiorstwami.

W skali całego świata, każdego miesiąca ponad miliard ludzi wchodzi na strony na Facebooku w poszukiwaniu informacji o firmach. Portal zaprezentował dziś zmiany, dzięki którym przedsiębiorcy będą mogli łatwiej budować swoją obecność na urządzeniach mobilnych i efektywniej komunikować się ze swoimi klientami. 45 milionów stron firmowych istniejących na Facebooku zyska możliwość lepszego zaprezentowania informacji i, w rezultacie, sprawniejszego osiągania założonych celów biznesowych.

Nowe i lepiej widoczne przyciski call-to-action 

Przyciski call-to-action dają możliwość zaprezentowania najważniejszych celów firmy w nagłówku strony. Dzięki zapowiedzianej dziś zmianie, przyciski call-to-action na urządzeniach mobilnych staną się lepiej widoczne: będą większe, jaśniejsze i pojawią się bezpośrednio pod zdjęciem w tle, dzięki czemu firmom będzie łatwiej dotrzeć ze swoim przekazem do konsumenta na Facebooku.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Facebook testuje szereg nowych przycisków w aplikacji mobilnej, między innymi „Call now”, „Send Message” oraz „Contact us”, które ułatwią bezpośredni kontakt między konsumentami i firmami. W przyszłości pojawi się ich jeszcze więcej, aby mogły jeszcze trafniej odpowiadać oczekiwaniom przedsiębiorców.

Nowe sekcje stron

Dotychczas strony różnych rodzajów firm były zbudowane podobnie. Wśród zapowiedzianych dziś zmian znalazły się nowe sekcje, które umożliwiają wyeksponowanie kluczowych informacji charakterystycznych dla poszczególnych branż i typów biznesów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sekcja Shop, pomoże firmom handlowym pokazać swoje produkty, natomiast sekcja Services umożliwi czytelną prezentację oferty firm usługowych. Przykładowo, salon SPA będzie teraz mógł dodać do swojej strony na Facebooku listę oferowanych zabiegów lub zaprezentować sprzedawaną przez siebie linię produktów, dzięki czemu ludzie wchodzący na stronę szybciej zorientują się w rodzaju działalności przedsiębiorstwa. Zrozumienie istoty oferty firmy przez klientów to klucz do podjęcia przez nich decyzji o zakupie lub rozpoczęciu współpracy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W związku z tym, że różne firmy potrzebują możliwości wyeksponowania różnych rodzajów informacji, Facebook planuje wkrótce udostępnić kolejne sekcje stron umożliwiające realizację różnorodnych celów.

Lepszy układ stron

Wraz ze wzrostem liczby ludzi korzystających ze stron na Facebooku za pomocą telefonów i tabletów, coraz ważniejsza staje się łatwość nawigowania po stronach na urządzeniach mobilnych. Facebook zaktualizował układ stron tak, by odnalezienie informacji nie wymagało żmudnego przewijania i klikania. Jedną z metod osiągnięcia tego celu jest przypisanie zakładki do każdej z sekcji obecnej na stronie, podobnej do tych, jakie funkcjonują przy zdjęciach czy filmach. Zmiany w wyglądzie stron będą widoczne w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Nadchodzące zmiany w układzie strony mają na celu lepszą prezentację zgromadzonych danych, tak aby ludzie mogli szybciej odnaleźć interesujące ich informacje. 

Zaktualizuj stronę na urządzeniach mobilnych

Ludzie częściej i dłużej korzystają z telefonów i tabletów, a to oznacza, że firmy, które chcą odpowiadać na ich oczekiwania, muszą komunikować się z nimi zawsze, wszędzie i z pomocą wszystkich typów urządzeń. Obecność firmy w świecie mobilnym stała się kluczowym wyzwaniem, a Facebook oferuje szereg narzędzi służących do realizacji tego celu.