Czy marki mają czego szukać na NK?

Czy marki mają czego szukać na NK?

NK, lub jak jeszcze czasem ktoś woli Nasz Klasa, to nadal bez wątpienia jeden z najważniejszych serwisów społecznościowych w Polsce. Dlaczego jednak w oczach marketerów zyskuje o wiele mniej zainteresowania niż Facebook?

Czasami można odnieść wrażenie, że nawet Pinterest (wielka zagadka - serwis obecnie bardzo niszowy w naszym kraju) budzi w nas więcej emocji niż NK. Dlaczego tak się dzieje? Jest w tym z pewnością coś dziwnego, bo przecież za NK stoi kilka mocnych argumentów. Po pierwsze - liczby.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Liczby - Facebook vs NK

Według badania Megapanelu z marca 2012 NK miała 10,8 mln real users. W tym samym okresie Facebook osiągnął liczbę 13 mln real users. Jednak jak podają przedstawiciele NK, powołując się na własne dane i dane pochodzące z serwisu Socialbakers, jeszcze w lutym NK miało o ponad 3 mln więcej aktywnych kont użytkowników w Polsce niż Facebook (11,1 mln do 8,3 mln).

Jeszcze kilka liczb odnoszących się do aktywności użytkowników NK.

W serwisie codziennie:

  • pojawia się 1 730 000 komentarzy,
  • 273 000 zdjęć,
  • 600 000 wpisów na mikroblogach,
  • ma miejsce 6 000 000 uruchomień różnego rodzaju gier.
 

Marki już są na NK

Niedawno przygotowaliśmy zestawienie (prawdopodobnie jako pierwsi - przed nami chyba nikt inny nie uznał tego tematu za godny uwagi) TOP 10 marek (produkty i usługi) na NK. Okazało się, że niektórym markom udało się zebrać zdecydowanie więcej użytkowników na NK niż fanów na Facebooku. Najciekawszym przykładem jest najpopularniejsza grupa oficjalna na NK - grupa Sony Polska, która w momencie przygotowywania raportu posiadała 307 457 użytkowników (dla porównania liczba fanów Sony Polska na Facebooku to "zaledwie" 83 914). Ciekawym przykładem jest również grupa Bank Zachodni WBK posiadająca 120 439 użytkowników (przy czym fanów na FB w liczbie 49 315). Okazuje się więc, że i na NK można zebrać silną grupę odbiorców.

Spójrzmy również na konkretne case study. Na początku marca 2012 na NK pojawiła się oficjalna grupa nowego programu TVN “Surowi rodzice”. Po 4 tygodniach udało się przyciągnąć do niej 28 000 użytkowników (dziś grupa liczy już ponad 57 tys. użytkowników). Działania były dodatkowo wspierane dwiema aplikacjami - testem “Sprawdź, jakim rodzicem jesteś” oraz aplikacją z poradami wychowawczymi przygotowanymi przez psychologa “Skorzystaj z porad eksperta”. Po 4 tygodniach pierwsza z nich przyciągnęła 78 tys. użytkowników (dziś to już 224 tys. graczy) a druga 59 tys.

Chyba można powiedzieć, że powyższe liczby dają do myślenia?

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij