MEC wprowadza narzędzie analityczne Amplifier

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
MEC wprowadza narzędzie analityczne Amplifier

MEC Amplifier pozwala prognozować popyt na bieżąco analizując dane m.in. o pogodzie, liczbie wątków w social mediach i wolumenie pytań w wyszukiwarkach. Dzięki temu agencja wie, kiedy zintensyfikować kampanie marek, których sprzedaż podlega silnym wahaniom.

Polscy ekonometrycy z Analytics & Insight, centrum badawczego MEC, stworzyli narzędzie analityczne Amplifier pozwalające prognozować okresy zwiększonego popytu na produkty z kategorii, których sprzedaż podlega silnym wahaniom (leki OTC na alergię, czy przeziębienie, napoje, lody, itp.). Amplifier wykorzystuje dane dostępne na bieżąco (real-time), takie jak informacje o warunkach pogodowe, liczba nowych wątków na zdefiniowane tematy w mediach społecznościowych, czy wolumen pytań o określone słowa kluczowe w wyszukiwarkach. Narzędzie znajduje zastosowanie przede wszystkim w tych kategoriach produktowych, których sprzedaż jest silnie uwarunkowana określonymi czynnikami zewnętrznymi.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dzięki odpowiednim modelom o dobrych właściwościach prognostycznych, Amplifier pozwala określić wartości progowe dla odpowiednich danych monitorowanych na bieżąco. Przekroczenie progu wskazuje wysokie prawdopodobieństwo znacznego wzrostu sprzedaży z wyprzedzeniem od jednego do dwóch tygodni. Takie wartości progowe są definiowane m.in. dla odpowiedniej temperatury, ilości opadów deszczu, czy np. wolumenu pytań o określone dolegliwości w wyszukiwarce lub skali dyskusji o symptomach choroby w monitorowanych mediach społecznościowych. W rezultacie klient ma możliwość skutecznej walki o udziały rynkowe dzięki intensyfikacji działań reklamowych w okresach największego zapotrzebowania na produkty z jego kategorii produktowych. Amplifier został już wdrożony we współpracy z klientem MEC na rynku polskim, ale docelowo narzędzie będzie wykorzystywane też na innych rynkach.  

- Rozwój mediów cyfrowych daje dostęp do coraz to nowych źródeł danych, a w oparciu o ich twórcze wykorzystanie staramy się dziś budować nasza przewagę na rynku. Planowanie komunikacji coraz częściej wymaga szybkiej reakcji na zmiany w otoczeniu rynkowym i właśnie na tę potrzebę klientów staraliśmy się odpowiedzieć tworząc Amplifier – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO MEC – Amplifier umożliwia nam przewidywanie, kiedy konsumenci będą szczególnie zainteresowani produktami naszych klientów i kiedy w związku z tym należy intensyfikować kampanie. Obecnie pracujemy nad połączeniem tego narzędzia z systemami do programmatic buyingu, by zintegrować wiedzę o popycie z możliwościami zakupowymi – dodaje.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij