TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Mikołaj Sadowski (180heartbeats + JUNG v. MATT): komunikacja musi być zintegrowana we wszystkich kanałach

Mikołaj Sadowski (180heartbeats + JUNG v. MATT): komunikacja musi być zintegrowana we wszystkich kanałach
Tym razem na pytania Marketingowej 11 odpowiada Mikołaj Sadowski, dyrektor kreatywny i współtwórca agencji 180heartbeats + JUNG v. MATT.
O autorze
2 min czytania 2012-11-27

1. W marketingu internetowym najważniejsze są…

To samo co w marketingu klasycznym – świetny pomysł, bezbłędna egzekucja i trochę szczęścia. Rozdzielanie marketingu klasycznego i internetowego jest dla mnie podejściem sprzed paru lat. Teraz internet jest naprawdę wszędzie i komunikacja musi być zintegrowana we wszystkich kanałach.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej agencji/marce skrzydeł, to…

Longersi dla Samsunga:

Dostaliśmy Grand Prix w Kreaturze, nominację w Cannes i parę innych nagród. Dało nam to masę darmowego PR-u i rozpoznawalność na rynku.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

Nietracenie motywacji w trudnych sytuacjach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Wytwórnia Rak’n’Roll records, którą odpaliliśmy dla fundacji Rak’n’Roll. Już teraz zbiera mnóstwo pozytywnego buzzu, jest o niej głośno w mediach, a dużo będzie się jeszcze działo. Za wszystkim stoi przede wszystkim świetny pomysł – tworzymy wytwórnię muzyczną, której wszystkie dochody są w całości przekazywane fundacji walczącej z rakiem piersi. Wytwórnię, w której premierę mają kawałki, które będą dostępne tylko tam – za darmo do odsłuchania w mono, za stereo płacimy dowolną kwotę powyżej 2 zł. Włożyliśmy w ten projekt masę energii i serca, zawsze mocno angażujemy się w projekty pro bono.

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Pewnie nie będę specjalnie oryginalny, jeżeli powiem – Nike FuelBand:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt wprowadza kompletnie nowe spojrzenie na reklamę, a twórca – agencja R/GA zaczyna otwarcie mówić, że rezygnują ze słowa ‘agencja’ w określaniu tego czym się zajmują.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

To już klasyczne pytanie pojawiające się w prawie każdym wywiadzie, podsumowaniu roku, opinii eksperckiej. Wszyscy oczekują odpowiedzi, podpowiedzi w co się teraz zaangażować, jakieś hasło, klucz – coś co będziemy mogli sprzedawać klientom w tym kwartale. Niektóre agencje robią podsumowania – tu np. 100 tematów godnych uwagi w 2012 roku wg JWT. Kiedy jednak przyjrzymy się temu dokładniej to zobaczymy, że liczy się w pierwszej kolejności ciekawy pomysł, dopasowany do marki, angażujący. I każdy z nich może wyznaczyć nowy trend.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

Angażowanie klientów w dialog z marką. Oczywiście dla wielu marek ma to ogromny sens i działa świetnie, warto jest być otwartym i szybko reagować. Jednak wmawianie każdemu, że najważniejszy jest dialog sprawia, że na Facebooku w tej chwili praktycznie każda marka ma swój fan page. No, a co możemy robić na takim fan page’u? Wrzucać codziennie ciekawostki ze świata powiązane mniej lub bardziej z wartościami marki. Absurd.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Zaufanie. Jeżeli klient zaprasza agencję do pracy przy jakimś projekcie, to powinien ją obdarzyć zaufaniem – inaczej agencja sprowadzana jest do poziomu firmy realizującej/produkującej pomysły marketera. Aby to się wydarzyło potrzebna jest oczywiście praca po obu stronach. Agencja musi być w 100% przekonana do strategii i kreacji jaką proponuje. Klient z kolei musi powstrzymać nieco swoje zapędy i dać więcej swobody agencji.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Z tego co zobaczę i usłyszę każdego dnia. Jeżeli dobrze się patrzy i słucha, inspiracje są wszędzie.

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

Może jakiś ciekawy deal z Bayer Full? Podobno świetnie sprzedają się w Chinach. Do tego kampania połączona z funkcjonalnym, przejrzystym sklepem internetowym.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Głównie zajmuję się kreacją w reklamie, a robię to ponieważ jeszcze nie trafiłem na nic ciekawszego.