Pierwsza na świecie kampania plakatowa z wykorzystaniem grafiki anamorficznej

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Pierwsza na świecie kampania plakatowa z wykorzystaniem grafiki anamorficznej

W polskich gimnazjach trwa kampania aplikacji Rebel.to, przygotowanej przez wydawnictwo Nowa Era. Innowacyjne plakaty z wykorzystaniem techniki anamorfozy opracowała agencja Up. Jest to pierwsza na świecie kampania plakatowa na taką skalę wykorzystująca ten zabieg.

Ideą kreatywną agencji było zastosowanie anamorfozy, czyli takiego zniekształcenia proporcji grafiki (rysunku lub zdjęcia), które czyni ją nieczytelną przy oglądaniu na wprost – grafika staje się czytelna dopiero przy oglądaniu pod pewnym kątem, a efekt jest spotęgowany przy patrzeniu przez telefon.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Plakat przygotowany dla Rebel.to przedstawia zniekształconą głowę zabawnego jelenia, która oglądana pod właściwym kątem przez aparat w smartfonie staje się niemal trójwymiarowa. Plakat zachęca także do pobrania darmowej aplikacji: „Nie bądź jeleń, ściągaj przed klasówką!”. 

– Plakat reklamuje nową aplikację na smartfony naszego Klienta. Chcieliśmy zachęcić gimnazjalistów do tego, żeby natychmiast zadziałali i skorzystali ze smartfonów, niezbędnych do pobrania aplikacji. Wciągnęliśmy ich w interakcję, przygotowując bardzo oryginalne plakaty z anamorficzną grafiką. Chyba nikt nigdy wcześniej nie zdecydował się na wykorzystanie tej techniki w kampanii reklamowej na podobną skalę – mówi Tomasz Graszewicz, Managing and Strategy Director w agencji Up.

Filmik, na którym można zobaczyć, jak „działa” anamorfoza i jak jeleń próbuje wyjść ze ściany, można zobaczyć tutaj: https://goo.gl/pbmG1t.

Równie ważna, co kreacja, jest technika wykonania. Poza tym, że dla plakatu został zaprojektowany specjalny wykrojnik, całość została wykonana na folii elektrostatycznej. Dzięki temu materiały są wyjątkowo łatwe w montażu i bardziej estetyczne.

Po akcji pilotażowej, w ramach której w szkołach w różnych miastach Polski znalazło się 100 plakatów, Klient zamówił kolejne 1000 i rozwiesił je w następnych gimnazjach.

Up w ramach obsługi przygotował – poza key visualem i samym plakatem – dodatkowe materiały, m.in. film instruktażowy, który wyjaśnia, na czym polega anamorfoza i jak powinno się oglądać plakat. Agencja odpowiada także za obsługę strony Rebel.to i kampanię na Facebooku.

Plakaty przygotowane przez Up intrygują i trudno przejść obok nich obojętnie. A ponieważ wszyscy wiemy, jak trudną grupą docelową są gimnazjaliści i ciężko oczekiwać, żeby interesowali się reklamą, taki efekt „wow” był nam potrzebny – podkreśla Eliza Amanowicz, Dyrektor Marketingu wydawnictwa Nowa Era.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij