TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 5): Kompania Piwowarska

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 5): Kompania Piwowarska
Na temat obecności marek w social media, działań w nich prowadzonych, a także możliwościach, jakie dają oraz trendów w nich panujących wypowiedzi udzieliło nam kilkadziesiąt marek.Tym razem na nasze pytania odpowiedziała Joanna Kwiatkowska - kierownik ds. komunikacji Kompanii Piwowarskiej.
O autorze
3 min czytania 2015-11-13

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo >

W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?

Kompania Piwowarska prowadzi działania w mediach społecznościowych wielokanałowo. Jesteśmy obecni na Facebooku i Twitterze, gdzie oprócz naszych marek, prowadzimy profile Kompanii Piwowarskiej, a także na YouTube i Flickr. W tym roku uruchomiliśmy blog Pawła Kwiatkowskiego, naszego rzecznika prasowego – stawiamnapiwo.pl, na którym Paweł komentuje rynek piwa, od tematów lifestylowych po kwestie regulacyjnei odpowiedzialnościowe. Wiemy też, jak ważne jest dostosowanie komunikacji do danego kanału oraz że zmieniając język komunikacji, częstotliwość komunikatów i poszerzając kanały dotarcia w social media, zwiększamy efektywność naszych działań. Dlatego w każdym z serwisów, w których jesteśmy obecni, nasza komunikacja jest inna i dostosowana do jej odbiorców. Profil na Facebooku Kompanii Piwowarskiej jest skierowany do miłośników piwa i potencjalnych pracowników. Tam szerzymy kulturę piwną oraz pokazujemy, że KP jest dobrym pracodawcą. Część postów na Facebooku wspierana jest reklamowo, by dotrzeć z nią do jeszcze szerszego grona. Natomiast komunikacja na Twitterze skierowana jest głównie do dziennikarzy i polityków, więc umieszczamy tam przede wszystkim najświeższe newsy o naszych akcjach odpowiedzialnościownych i działaniach ekologicznych – tak, aby mogli być zawsze na bieżąco. 

Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?

Strategia obecności Kompanii Piwowarskiej w mediach społecznościowych opiera się przede wszystkim na kształtowaniu wizerunku naszej firmy oraz budowaniu zaufania i lojalności wśród konsumentów. Dodatkowo poprzez social media wpieramy obsługę klienta.

Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?

Pierwsze profile Kompanii Piwowarskiej w mediach społecznościowych powstały w 2010 roku. Od tej pory sporo się zmieniło – zmieniały się trendy, zmieniała się częstotliwość komunikacji, a także liczba fanów czy followersów, których przybywa z roku na rok.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W 2014 roku, najciekawszą i zarazem najbardziej angażującą akcją na facebookowym profilu Kompanii Piwowarskiej była kampania „Wąsopad”. Przyłączyliśmy się wtedy do międzynarodowej akcji „Movember”, której celem było edukowanie i zachęcanie mężczyzn do regularnych badań, a także zbieranie funduszy na rzecz walki z rakiem prostaty. Całą komunikację oparliśmy o luźny język, hasło „Gdyby piwo miało wąsy, to by się badało” i grafiki z wąsami na butelkach naszych piw. Dodatkowo zorganizowaliśmy konkurs, w którym zachęcaliśmy fanów do dodawania swoich zdjęć z wąsami. Cała kampania okazała się dużym sukcesem i była szeroko komentowana w internecie. 

Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?

Obecnie rozważamy założenie profilu Kompanii Piwowarskiej na Instagramie, więc z naszego punktu widzenia możliwości reklamowe, które niedawno pojawiły się w tym serwisie, wydają się najciekawsze. Niemniej, z racji naszej branży – piwowarskiej, a więc alkoholowej – mamy świadomość, że będzie się to wiązało z koniecznością ustawienia bramki wiekowej. Przykładamy ogromną rolę do kwestii związanych z odpowiedzialnym spożyciem, dlatego tak ważne jest aby nasza komunikacja nie docierała do osób poniżej 18 lat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo za najważniejsze?

Wiemy, że mediów społecznościowych nie można wyłączyć na weekend, że w każdej chwili może pojawić się w internecie coś, na co musimy szybko zareagować. Takim przykładem był wpis na blogu Palikota, a na który zdecydowaliśmy się odpowiedzieć w filmiku „Czy poseł Palikot zna prawdę o polskim piwie?”. Dlatego uważamy, że już samo prowadzenie (dobrze!) działań w social media i ciągły monitoring internetu to wyzwanie samo w sobie. W przypadku Kompanii Piwowarskiej dodatkowym wyzwaniem jest prowadzenie działań tak, by nasze komunikaty nie docierały do osób poniżej 18. roku życia. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu social media? Czy zetknęli się z nimi Państwo bezpośrednio? 

Wszystkie działania Kompanii Piwowarskiej, które prowadzimy w social media musimy robić z rozwagą. Ze względu na to, że działamy w branży piwowarskiej, a więc alkoholowej – nasza komunikacja musi być skierowana co najmniej do osób powyżej 18. Roku życia, a jak wiadomo nie wszystkie kanały social media umożliwiają ustawienie bramki wiekowej. Obecnie rozważamy pojawienie się na Instagramie – choć serwis nie umożliwia takiego rozwiązania dla wszystkich, mamy takie narzędzia i takie możliwości, by prowadzić tam komunikację stosując się nie tylko do przepisów prawa, ale i naszych zasad odpowiedzialnościowych, które sami sobie narzucamy – wszystko po to, by prowadzić nasz biznes odpowiedzialnie.

Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspirację nt. mediów społecznościowych i możliwych do przeprowadzenia w tej sferze działań marketingowych?

W Kompanii Piwowarskiej dbamy o to, by osoby odpowiedzialne u nas za komunikację w social media wiedziały, co się dzieje w tej branży i jakie aktualnie panują trendy. Oprócz wsparcia wyspecjalizowanych agencji social media, konferencji czy szkoleń, otrzymują one cotygodniowy newsletter z najciekawszymi branżowymi case studies, który może okazać się inspiracją do naszych działań.

Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?

W Kompanii Piwowarskiej za działania w mediach społecznościowych odpowiadają nasi pracownicy wspierani przez agencje social media – zarówno w zespołach marek, jak i zespole korporacyjnym.

Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media?

Największa cześć budżetu social media Kompanii Piwowarskiej przeznaczona jest na działania na Facebooku. Niewykluczone, że zmieni się to w przyszłym roku, jeśli zdecydujemy się być obecni na Instagramie. Niestety nie mogę tu mówić o konkretnych kwotach.

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo >

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 1): T-Mobile