Co zrobić w sytuacji, gdy zauważymy niepokojące objawy?
Mamy dwie możliwości. Możemy to zlekceważyć i liczyć, że naszej stronie z pewnością nie grożą żadne sankcje ze strony wyszukiwarki. Możemy też możliwie szybko powiadomić o tym obsługującą nas agencję, dowiedzieć się czy są to świadome działania i czy aby na pewno nie wiąże się z nimi duże ryzyko. Jeśli natomiast nie obsługuje nas żadna firma SEM/SEO, warto poprosić o taką profesjonalną analizę profilu linków jedną z agencji. Gdy wykaże ona, że nasz profil linków nie budzi zaufania, trzeba podjąć prace mające na celu jego poprawę.
Jak więc poprawić swój profil linków?
Możemy postarać się zdobyć linki wysokiej jakości. Najprostszą metodą na pozyskanie odnośników jest dodanie strony do największych w Polsce katalogów stron, baz firm czy promowanie swojej strony w social media.
Co w sytuacji gdy nieuczciwa konkurencja uporczywie psuje nasz profili linków?
Niestety zdarzają się sytuacje, gdy kupiliśmy domenę z wątpliwej jakości profilem linków lub gdy ktoś chce zaszkodzić naszemu serwisowi, linkując do niego na dużą skalę ze stron o niskiej jakości. Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć w takiej sytuacji, jest wysłanie maili do administratorów tych niskiej jakości serwisów z prośbą o usunięcie linka. Niestety nie zawsze możemy tu jednak liczyć na szybką reakcję. W takich sytuacjach na pomoc przychodzi nam, dostępne od niedawna, narzędzie Google o nazwie Disavow Tool. Umożliwia ono przesłanie linków, które nas nie satysfakcjonują w celu ich eliminacji z naszego profilu linków. Jest to sugestia (podkreślam - sugestia), aby Google nie brało pod uwagę tych stron przy ocenie profilu linków. Nie daje to jednak gwarancji, że Google się do niej zastosuje.
„Bardzo istotne jest komu oddajemy swoją stronę do opieki. Niewłaściwe metody pracy agencji mogą narazić klienta na duże straty finansowe. Nasi klienci często przychodzą do nas „zranieni” poprzednią współpracą, z dużym brakiem zaufania do marketingu w wyszukiwarkach. Dlatego tak ważne dla nas jest, aby klient znał standardy i metody pracy naszej agencji i czuł się bezpiecznie zamawiając usługi poprawy obecności stronyw Google”– mówi Kornel Dulęba, dyrektor zarządzający Semahead – Agencji SEM Grupy INTERIA.PL.
Podsumowując…
Kontrolowanie swojego profilu linków może być uciążliwe dla zapracowanego przedsiębiorcy. Jest to proces, który wymaga systematycznej pracy, a głębsza analiza odnośników wymaga dostępu do profesjonalnych, często płatnych narzędzi. Warto więc już na etapie zapoznawania się z ofertami pozycjonowania, dowiedzieć się, w jaki sposób oraz jakie linki będą pozyskiwane dla naszego serwisu? Dzięki temu już przed rozpoczęciem pozycjonowania będziemy mieli pogląd na to, z którą agencją SEO warto nawiązać współpracę.
Autor: Filip Krasiński – SEO Manager w Semahead - Agencji SEM Grupy INTERIA.PL