Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Biznes na obcasach: ranking medialności menedżerek – infografika

Minister, prezes czy szefowa rady nadzorczej - które ze wskazanych, zajmujących nierzadko kluczowe stanowiska w Polsce kobiet, wytypowanych przez menedżerów w rankingu tygodnika „Wprost” pojawiała się w mediach najczęściej? Sprawdziła to agencja informacyjna „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
O autorze
2 min czytania 2012-11-28

Od stycznia do końca września br. media poświęciły najwięcej uwagi Elżbiecie Bieńkowskiej, zajmującej dopiero 38. pozycję w rankingu Top 50 najlepszych menedżerek w Polsce, opublikowanym przez „Wprost”. W analizowanym okresie odnotowano 5141 materiałów na temat minister rozwoju regionalnego. Drugą pozycję zajęła, pełniąca funkcję prezes Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, Grażyna Piotrowska-Oliwa z 2375 publikacjami na koncie. Podium zamyka Henryka Bochniarz, prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, wiceprezes zarządu Boeing International – 1885 informacji. O prawie dziewięćset materiałów mniej ukazało się na temat zarządzającej Kompanią Węglową, Joanny Strzelec-Łobodzińskiej. Do pierwszej szóstki, biorąc pod uwagę liczbę publikacji, nie weszły Małgorzata Kołakowska, prezes zarządu ING Bank i Iwona Sroka, prezes zarządu Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, znajdujące się odpowiednio na drugim i trzecim miejscu na liście Top 50. Nie odnotowano publikacji na temat Doroty Czarnoty (Russell Reinolds) i Doroty Kołeckiej (dk Executive Search).

O wszystkich menedżerkach, z wyjątkiem Teresy Mokrysz, publikowały najczęściej media ogólnopolskie. Regionalne tytuły prasowe, portale i stacje RTV miały największy udział w informacjach na temat Elżbiety Bieńkowskiej – ponad 61 proc. Na medialność menedżerek przełożyły się głównie materiały internetowe. W przypadku liderek zestawienia sięgały one nawet 75 proc. wszystkich doniesień. Najwięcej publikowały wyborcza.biz, money.pl i bankier.pl. Blisko dwa razy częściej niż w prasie specjalistycznej pisano o najlepszych menedżerkach w tytułach ogólnoinformacyjnych, przede wszystkim na łamach „Rzeczpospolitej”. Tylko jedenaście pań z rankingu zagościło na łamach prasy lifestylowej – łącznie odnotowano 57 informacji, a najczęściej pisano o Irenie Eris, Elżbiecie Bieńkowskiej i Annie Sieńko. Menedżerki wymieniano na antenie TV Biznes, CNBC Biznes oraz w Radiu PIN i Radiu Tok FM.

Prawie 135 milionów złotych warte były informacje, które opublikowano w prasie, internecie i RTV w okresie od 1 stycznia do 30 września br. na temat 50 najlepszych menedżerek w Polsce. Najwięcej, ponad 28 mln złotych z ekwiwalentu reklamowego należało do Elżbiety Bieńkowskiej, ponad 22 mln zł do Henryki Bochniarz, a prawie 15 mln zł do Grażyny Piotrowskiej-Oliwy.

Henryka Bochniarz okazała się także najaktywniejszą autorką publikacji prasowych, w których wymieniano najlepsze menedżerki roku 2012. Prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan przygotowała 56 takich materiałów. To odpowiednio o 15 i 21 publikacji więcej niż kolejni najbardziej aktywni dziennikarze: Anita Błaszczak i Kazimierz Netka. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Metodologia badania

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • W rankingu uwzględniono osoby z listy Top 50 najlepszych menedżerek w Polsce 2012 opublikowanej przez tygodnik „Wprost”.
  • Metoda: ilościowa analiza danych
  • Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 tys. portali internetowych i około 100 stacji RTV.
  • Zakres czasowy: 1 stycznia – 30 września 2012
  • Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne
  • Analizowane słowa kluczowe: imiona i nazwiska menedżerek we wszystkich odmianach w kontekście pełnionych przez nie funkcji zawodowych 
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się