Social Index – nowy wyznacznik popularności marek w sieci

Dziś rusza Social Index - zestawienie najbardziej społecznościowych marek w polskim internecie. Wskaźnik Social Index oparty jest o monitoring sieci oraz autorską analizę dokonaną przez SentiOne. Comiesięczne rankingi pokazują, jak marki i osoby publiczne radzą sobie na tle branży.
O autorze
1 min czytania 2015-12-10

Już dziś zapraszamy na stronę socialindex.pl, gdzie każdy odwiedzający może sprawdzić dane lub pobrać raport podsumowujący obecność firm i osób w sieci.

Social Index powstał, aby sprawdzić o których markach, gwiazdach oraz politykach najczęściej i najlepiej dyskutują internauci. Narzędzie na podstawie analizy blisko tysiąca tematów, wskazuje te najpopularniejsze w kategoriach: Electro, Napoje, Politycy, Gwiazdy, Moda, Finanse, Żywność czy Motoryzacja i Alkohole. 

Aby Social Index mógł służyć za punkt odniesienia do porównania między sobą różnych marek, konieczne było stworzenie ujednoliconego wskaźnika. W tym celu SentiOne opracowało autorski wskaźnik będący korelacją liczby wzmianek, zmian sentymentu oraz liczby like’ów, udostępnień czy retweetów. Na podstawie wymienionych zmiennych badana jest obecność i popularność frazy w sieci. W Social Index uwzględniane są wypowiedzi z całego internetu: portali społecznościowych, informacyjnych, blogów, forów oraz mikroblogów.

Atrakcyjne treści to kwintesencja działań marketingowych prowadzonych w sieci. Jednak w związku z ogromem docierających do nas informacji, wielu z nas w ciągu ostatnich kilku lat, zaczęło automatycznie filtrować reklamy, omijać i blokować banery. Nie zwracamy uwagi na treści stricte promocyjne, jeśli nie wyróżnią się czymś nadzwyczajnym, a o jest coraz trudniej. W dzisiejszych czasach najważniejsze jest to jak na nasz temat rozmawiają nasi klienci w sieci, dlatego my postanowiliśmy  przyjrzeć się tym wypowiedziom – opowiada Kamil Bargiel, CEO SentiOne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rankingi budowane na bazie Social Indexu będą opierać się na analizie danych zbieranych przez cały miesiąc. Efekty analizy będzie można sprawdzić na stronie socialindex.pl. Zestawienie jest bezpłatne i służy prezentacji możliwości monitoringu internetu. Ma też na celu zwrócenie szczególnej uwagi firm, na istotę działań online. Social Index ma posłużyć również wypracowaniu standardu oceny skuteczności działań marek w mediach społecznościowych. Do współpracy zaproszeni zostaną przedstawiciele branży mediów społecznościowych, którzy wystąpią w roli ekspertów komentując każdorazowo wyniki rankingów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing