Dariusz Maciołek (Grupa PZU): Zrozumienie marki. Tego jaką jest, chce być i do czego dąży

Dariusz Maciołek (Grupa PZU): Zrozumienie marki. Tego jaką jest, chce być i do czego dąży

Z Marketingową 11 zmierzył się Dariusz Maciołek, Kierownik Zespołu Mediów i E-marketingu w Grupie PZU.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Heineken z UEFA Champions League Trophy Tour 2012:

Carlsberg Bikers:

W PZU poszukujemy podobnych, niestandardowych pomysłów. Trochę w tym kierunku szła już kampania “Głowa do góry”, którą z zrobiliśmy na Euro 2012.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to...

Social media, które nie są jeszcze w Polsce w pełni wykorzystywane. Najczęściej po prostu istnieje fan page’a na Facebooku, na który wrzucamy posty i cieszymy się z lajków od fanów, których najczęściej pozyskujemy z kampanii FB ads. W tym wszystkim brakuje zaangażowania, rozmowy z klientem. Często jest to komunikacja jednostronna. Marka wrzuca swoje posty, a fani swoje, na które marka nie reaguje. Jednak wydaje mi się, że powoli z tego wyrastamy.

Niedobre jest także utożsamianie social media w Polsce jedynie z Facebookiem. Są przecież jeszcze inne miejsca. Pozostają one jednak nieruszone. Nieliczni próbują, ale nie jest to jeszcze ten sam poziom zaangażowania, co na Zachodzie.

Drugi taki trend to Audience buying, czyli kupowanie konkretnej widowni, a nie odsłon czy klików.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

Marketing afiliacyjny. To brzmi bardzo fajnie - płać za efekt, za podpisaną umowę, za zakup. Natomiast gdzieś rozmija się to z zasięgowością. Jeżeli założymy sobie, że pewną kwotę możemy zapłacić za dostarczoną akcję, tym mniejszy mamy zasięg. Stąd też popularne w sieciach reklamowych stają się modele hybrydowe typu CPM + CPL.

Z naszego doświadczenia wynika, że często dzięki dobrze optymalizowanej kampanii rozliczanej w CPM lub CPC można zapłacić za transakcję mniej niż w afiliacji.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są...

Zrozumienie marki. Tego jaką jest, chce być i do czego dąży. Oraz partnerskie stosunki na linii agencja-klient.

9. Swoje inspiracje czerpię z...

Z obserwacji :)

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to...

… przeznaczyłbym je na nadruk na koszulkach “Bayer Full - Disco Polo Made in Poland”.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że...

Lubię coś tworzyć. Marketing daje możliwość tworzenia, komunikowania się, zmieniania postaw ludzi, a nawet ich poglądów. Niewiele jest takich branż, które pozwalają na tak duże kreowanie rzeczywistości.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij