„Głowa do góry” – podsumowanie kampanii PZU

W maju i czerwcu br. PZU przeprowadziło odświeżenie marki i rozpoczęło kampanię wizerunkową komunikującą zachodzące zmiany. Celem kampanii było zbudowanie emocjonalnej więzi konsumentów z PZU podczas Euro 2012. Bez atutu w postaci oficjalnego sponsoringu imprezy lub reprezentacji.
O autorze
1 min czytania 2012-07-20

Hasło przewodnie kampanii odświeżenia marki to „Zmieniamy się na dobre”. Marka postanowiła pokazać, że można zmienić również formę kibicowania zarówno na stadionie, jak i w strefie kibica. „Głowy do góry! Pokaż, jak wielkim jesteś kibicem” to propozycja nowego sposobu kibicowania dla wszystkich dopingujących swoje drużyny w czasie Euro. Poprzez wydruki wielkich twarzy kibice mogli wyróżnić się spośród grup innych kibiców i w oryginalny sposób wspierać swoje drużyny walczące w Mistrzostwach Europy.

Mechanizm:
W 3 miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku, przed meczami Euro obecne były Punkty Wielkiego Kibica PZU. Każdorazowo stoisko składało się z 2 namiotów z ploterami oraz animatorami zachęcającymi do zrobienia wielkiego wydruku i kibicowania „z głową”. Punkty zaczynały swą działalność na 4 godziny przed meczem i zlokalizowane były w pobliżu Stref Kibica. Każdy kibic zmierzający na mecz mógł odwiedzić punkt, zrobić sobie zdjęcie i wydrukować swoją twarz w wielkim w formacie, a następnie kibicować z nią na trybunach lub w strefie kibica. Dodatkowo, wszystkim chętnym, rozdawano transparenty z hasłami zachęcającymi do gry.

Działania dodatkowe:
W ramach działań powstała strona www.glowydogory.pl z wszelkimi informacjami o akcji, mapką gdzie znaleźć Punkty Wielkiego Kibica i symulatorem wyglądu wydruku, dzięki któremu można było odkryć swoją najlepszą minę. Dodatkowo na Facebooku prowadzono konkurs fotograficzny dla wszystkich tych, którzy zdecydowali się kibicować „z głową”.

Wyniki:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • podczas 7 eventów rozdano maksymalną, zakładaną liczbę wydruków Twarzy i Haseł, w połowie zaplanowanego czasu na każdy event
  • hasła były w języku polskim i unilanguage typu „Gooooooool”
  • szczególnie entuzjastycznie na akcję reagowali kibice z Hiszpanii, Grecy i Włosi
  • od dnia 08.06 do 28.06 – czyli przez dokładnie 20 dni – zamieszczono ponad 130 publikacji w mediach ogólnopolskich (telewizja, prasa, radio, portale internetowe) 
  • zdjęcia kibiców z gadżetami PZU pojawiły się w relacjach TV (tvn24, fakt, rtl, aljazeera TV) a także w Internecie
  • Stronę www akcji odwiedziło w ciągu niespełna miesiąca ponad 40 000 osób
  • z aplikacji na www skorzystało prawie 25 000 osób, najczęściej dodawano zdjęcia korzystając z kamerki internetowej
  • zdjęcia z akcji umieszczano także na Pintereście

Making of: 

Słuchaj podcastu NowyMarketing