TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jakie aplikacje mają zainstalowane posiadacze smartfonów? – raport IIBR

Z raportu „Mobilny konsument w świecie mobilnego internetu” przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) wynika, że co drugi użytkownik smartfona lub tabletu za ich zaletę uważa możliwość pobierania dodatkowych programów. W czołówce najpopularniejszych aplikacji znalazły się gry
O autorze
1 min czytania 2012-12-04

Smartfony sukcesywnie zdobywają coraz większą część „rynkowego tortu”, wypierając jednocześnie tradycyjne telefony komórkowe. Na znaczeniu zyskują także tablety. Niezwykłe tempo tego procesu napędzane jest między innymi przez coraz szerszą i bardziej atrakcyjną ofertą aplikacji. Co dziesiąty użytkownik smartfona lub tabletu (12%) deklaruje wręcz, że jest to najważniejsza cecha takiego sprzętu, bez której produkt byłby zupełnie nieatrakcyjny. Kolejne 35% uważa to za wielką zaletę. Łącznie więc dla niemal połowy użytkowników urządzeń mobilnych (47%) możliwość pobierania aplikacji stanowi dużą przewagę takich urządzeń nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi.

– Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z samonapędzającym się procesem, który kiedyś miał miejsce w przypadku komputerów osobistych. Rosnąca popularność sprzętu sprawia, że jest to perspektywiczny rynek dla producentów software’u. Owocuje to szerszą ofertą programów i aplikacji, co z kolei wpływa na wzrost atrakcyjności sprzętu – i koło się zamyka – mówi Anna Dąbrowska, Research Team Manager w IIBR.

Kreatywność programistów sprawia, że na rynku można znaleźć oprogramowanie dotyczące praktycznie każdej sfery życia. A co tak naprawdę znajduje się na smartfonach i tabletach Polaków? W czołówce rankingu są gry (42% użytkowników) oraz widżety prognozujące pogodę (35%). Na dalszych miejscach uplasowały się aplikacje multimedialne (31%), personalizujące urządzenie (29%) albo służące informacji (29%) czy rozrywce (28%). Co dziesiąty użytkownik ma możliwość czytania za ich pomocą książek (11%) lub obsługiwania swoich finansów (10%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O badaniu

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie „Mobilny konsument w świecie mobilnego internetu” zostało zrealizowane metodą CAWI we wrześniu 2012 roku na losowej reprezentatywnej próbie internautów w wieku 15+ lat.