TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Gessler się okopuje, Cieślik awansuje, Drzyzga spada, Dowbor wchodzi do rankingu

W najnowszej edycji rankingu TOP10 Celebryci – lokomotywy reklamowe – przygotowywanego przez dom mediowy Lowe Media sporo zaskoczeń. Choć niezmiennie króluje mu Magda Gessler najnowsza fala badania dowodzi, że fortuna kołem się toczy…
O autorze
2 min czytania 2016-01-04

W najnowszym rankingu Lowe Media wśród pierwszych 10 najbardziej dochodowych programów 7 produkowanych jest przez Polsat, 3 przez TVN, a jeden przez TVP.

W 2015 r. największym magnesem na reklamodawców, podobnie jak rok wcześniej były Kuchenne Rewolucje, których twarzą jest najsłynniejsza w Polsce restauratorka – Magda Gessler. Pomimo, że przychody reklamowe programów z pierwszej piątki rankingu spadły w stosunku do roku poprzedniego o 4% nie przeszkodziło to Magdzie Gessler przekroczyć ubiegłoroczny próg przychodów. Jej Kuchenne Rewolucje zarobiły 125,3 mln zł. vs. 113,9 mln zł. w roku 2014.

Najbardziej spektakularnym sukcesem może poszczycić się jednak Katarzyna Dowbor, która w 2015 r. po raz pierwszy pojawiła się w pierwszej piątce rankingu Lowe Media. Przychody reklamowe z prowadzonego przez prezenterkę programu Nasz nowy dom w wysokości 74,8 mln zł. katapultowały Dowbor z 15 miejsca w rankingu z 2014 r. na 5 w tegorocznej jego edycji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spektakularny awans dotyczy także show pt. Twoja twarz brzmi znajomo firmowanego przez Małgorzatę Walewską, Katarzynę Skrzynecką, DJ-a Adamusa, Pawła Królikowskiego, Macieja Dowbora i Piotra Gąsowskiego. Tegoroczne przychody reklamowe (91,6 mln zł.) pozwoliły mu wspiąć się z 8 miejsca, jakie zajmował przed rokiem.

Sporym zaskoczeniem 2015 r. jest także produkcja Malanowski i Partnerzy z Bronisławem Cieślikiem w roli głównej. Znany szerokiej publiczności z serialu 07 Zgłoś się Cieślik wywindował swój program aż z szóstej na drugą pozycję tegorocznego rankingu zarabiając dla swojej stacji 98,7 mln zł.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wśród porażek w tegorocznym zestawieniu można wymienić Roberta Janowskiego, którego program Jaka to melodia spadł w rankingu przychodowym z 6 miejsca w 2014 r. (80,5 mln zł.) na 10 pozycję w roku 2015 (56,4 mln zł.).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Jak pokazuje pierwsza piątka w naszym rankingu, kluczem do zarabiania pieniędzy jest regularność i częstotliwość emisji danego formatu. Pomimo wymaganej popularności, mierzonej wskaźnikami oglądalności, to właśnie ilość spotów pozwala zarabiać nadawcom na danym programie. Aż trzy z pięciu najbardziej dochodowych formatów, znalazło się również w TOP5 pod względem wyemitowanej liczby spotów – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, Senior Media Planner/Buyer w domu mediowym Lowe Media.

Liderami rankingu TOP10 pod względem liczby spotów były programy: Rozmowy w Toku (15489 spotów), Malanowski & Partnerzy (13845 spotów) i Kuchenne Rewolucje (12086 spotów).

W pierwszej trójce pod względem wydatków reklamowych na jedną przerwę reklamową znalazły się: Twoja twarz brzmi znajomo (158, 3 tys zł.), Hells Kitchen Piekielna Kuchnia (150,8 tys zł.) i Must be the Music Tylko Myzyka (131,8 tys zł.).