TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak łączyć content marketing z komunikacją DOOH?

Jak łączyć content marketing z komunikacją DOOH?
Content marketing i digital OOH w dobie współczesnych technologii i wymagających odbiorców wydaje się być ciekawym połączeniem i rozwiązaniem dla reklamodawców. Obie formy komunikacji są stosunkowo nowe i wiele zależy od tego, na ile rynek dostrzeże ich potencjał i możliwości współgrania ze sobą.
O autorze
3 min czytania 2016-01-14

W Wielkiej Brytanii, czy w Stanach Zjednoczonych jest to standard, a codziennością są kampanie wykorzystujące marketing treści w czasie rzeczywistym na nośnikach digital OOH, czy także łączenie działań w Social Mediach z dynamiczną reklamą w przestrzeniach miast. Ponadto wiele realizacji opiera się już na treściach tworzonych przez odbiorców, co dobrze obrazują przytoczone przykłady.

W tej realizacji wykorzystana została wzajemna komunikacja dwóch typów nośników digital OOH. Interaktywne ekrany zlokalizowane w przestrzeniach indoor, posłużyły jako narzędzia do zaangażowania odbiorcy, który uczestniczył w procesie tworzenia treści kampanii, natomiast ekrany LED w przestrzeniach OOH wyświetlały projekty przygotowane przez zaangażowanych uczestników.

Dlaczego łączenia content marketingu i DOOH jest szansą?

Szansą – żeby nie powiedzieć koniecznością we współczesnej reklamie – staje się synergia komunikacji. Łączenie narzędzi, kanałów i form, a także odpowiednio kreatywne wyróżnienie się i zapisanie w świadomości odbiorcy. Synergia jest oczywista – im częstszy kontakt z danym komunikatem/treścią, tym większa szansa, że zostanie on zapamiętany. Przy narzędziach natomiast już nie jest to tak oczywiste. Trudno zainteresować odbiorcę przekazem, kiedy ma na niego wpływ – przełączy, wyłączy, zablokuje, zamknie. Łatwiej przyciągnąć jego uwagę, kiedy jest znudzony i sam szuka w swoim otoczeniu czegoś, na czym mógłby na chwilę skupić swój wzrok. Tę strefę może wypełniać DOOH, który dynamiką i ruchomym obrazem skuteczniej przyciąga spojrzenia osób stojących w korkach, czekających na przystankach, czy w poczekalniach przychodni. Fakt – czy, i na ile komunikat zapisze się w świadomości odbiorcy dalej zależy już samego przekazu.

Jak łączyć content marketing i DOOH?

Content marketing czyli inaczej marketing treści pełni trzy funkcje. Polega na dystrybucji wartościowego przekazu, powinien skupiać i przyciągać uwagę oraz skłaniać odbiorcę do angażowania. Najczęściej zetkniemy się z nim w internecie, gdzie przenika się z innymi formami i kanałami rozprzestrzeniania treści w celu realizowania konkretnej strategii. Jego rola będzie wzrastać.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co więcej wyraźnie zauważalny jest także wzrost znaczenia context marketingu, który polega na zainteresowaniu odbiorcy tu i teraz – we właściwym czasie, w danym miejscu i za pomocą odpowiedniego, konkretnego nośnika. To właśnie w tym miejscu content marketing i context marketing w przyszłości będą łączyć się z komunikacją DOOH. Treści zarządzane w sieci oraz na nośnikach digital OOH odpowiednim oprogramowaniem i systemami internetowymi, umożliwiają spójną i równoległą komunikację online’u z outdoorem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Digital OOH (DOOH) z kolei to inaczej wielkoformatowa, dynamiczna, cyfrowa komunikacja na ekranach LED, instalowanych w przestrzeniach miast (outdoor), lub we wnętrzach budynków (indoor), gdzie codziennie przemieszczają się tysiące osób. Są to centra handlowe, dworce, przychodnie, nośniki w komunikacji miejskiej, czy bankomaty.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Sam DOOH należy rozumieć jako dwa elementy, określane specjalistycznym językiem jako: hardware i software. Hardware to narzędzia – wszystkie nośniki, ekrany, serwery i komputery, które wzajemnie się komunikują. Natomiast software to oprogramowanie – system, który zarządza emisją kampanii reklamowych, na nośnikach. Digital OOH pozwala łączyć online z outdoorem, czego efektem jest „wypuszczanie” treści z sieci w przestrzeń miast.

Te technologiczne możliwości to duża szansa dla content i context marketingu, który poszukuje nowych nośników rozpowszechniania treści. Narzędzia klasyfikowane w kategorię digital OOH i dysponujące różnymi możliwościami pozwolą i umożliwiają komunikowanie się z odbiorcą tu i teraz, w czasie rzeczywistym.

Przykłady uczą i potwierdzają, że warto

Łączenia content, czy context marketing z digital OOH najlepiej uczyć się na konkretnych case’ach.

Dobrym przykładem marki, która regularnie wykorzystuje te możliwości jest Coca Cola. W poniższej kampanii zastosowano: połączenie Social Mediów, dedykowanego landing page oraz kampanii digital OOH na ekranach LED, gdzie odpowiednie oprogramowanie (software) zarządzało emisją treści na cyfrowych ekranach LED (hardware). Jednak co ważne – głównym bohaterem kampanii nie była marka, butelka, napój. W centrum uwagi był odbiorca i jego content, którym były autorskie życzenia. Cel: nawiązanie relacji konsument – marka.

Innym przykładem kampanii – również marki Coca Cala – była realizacja oparta o koncepcję zabawy z odbiorcą na zasadzie call to action. Połączenie contentu pobieranego z Social Mediów z nośnikiem LED na Time Square. Mechanizm działań polegał na stworzeniu postu w dowolnym kanele w Social Mediach, wpisaniu w nim imienia, po którym należało zamieścić odpowiedni #tag. System zarządzający emisją rozpoznawał po hashtagu imię i w czasie rzeczywistym do każdego tworzył indywidualną „notkę”, która emitowana była na ekranie.

Prognoza na przyszłość

Możliwości, które daje współczesna technologia pozwalają wnioskować, że w przyszłości trendy zarówno w kategorii online’u jak i outdooru będą się dynamicznie zmieniać. Będziemy łączyć narzędzia i kanały komunikacji oraz dostarczać odbiorcy ciekawych i wartościowych treści w czasie rzeczywistym. Będziemy angażować odbiorcę budując z nim indywidualną, spersonalizowaną relację. Dlatego konieczne jest zrozumienie i dostrzeżenie potencjału jaki drzemie w cyfrowym outdoorze i możliwościach łączenia go z innymi formami i kanałami. Dynamiczne zmiany, cyfryzacja wielu sfer życia, nowe technologie, oraz nieustanna edukacja w tych obszarach to nowe wyzwania dla całej branży reklamowej.