Firma Diverse wykorzystuje w swojej strategii wiele technik pozyskiwania nowych subskrybentów, jednak dokładna analiza statystyk pokazała, że zastosowanie kodów rabatowych nie ma sobie równych.
Informacje o kliencie
DIVERSE jest jedną z wiodących polskich marek odzieżowych, na rynku od ponad 20 lat. Sklepy DIVERSE są zlokalizowane w ponad 200 punktach całego kraju, a marka sukcesywnie powiększa zasięg o nowe europejskie rynki, swoją ofertę dostosowując do zróżnicowanych wymagań klientów.
Zobacz również
Wyzwanie
Firma Diverse postawiła za główny cel powiększenie bazy adresowej oraz zwiększenie zaangażowania subskrybentów (większa liczba kliknięć w linki wiadomości i przejść na stronę sklepu internetowego).
Zrealizowany projekt
Na początku współpracy eksperci z GetResponse przeprowadzili kompleksowy audyt wszystkich działań email marketingowych firmy Diverse. Efektem było stopniowe wprowadzenie zmian w ramach działań email marketingowych.
Budowa bazy subskrybentów
Podstawowym narzędziem budowy bazy adresowej Diverse jest formularz zapisu na firmowej stronie internetowej. Oprócz adresu email użytkownik proszony jest o wskazanie płci oraz daty urodzin. Informacje te pozwalają na zastosowanie segmentacji i dopasowanie oferty do preferencji użytkownika (odrębna oferta dla kobiet i mężczyzn). Znajomość daty urodzin, może w przyszłości posłużyć do przygotowania indywidualnych kampanii urodzinowych dla każdego subskrybenta.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Firma prowadzi również akcje promocyjne na portalach społecznościowych, co pozwala dotrzeć do nowych użytkowników i znacznie zwiększa liczbę nowych subskrybentów.
Przygotowanie responsywnego szablonu newslettera
Aby docierać z kampaniami email marketingowymi do wszystkich odbiorców, należało w pierwszej kolejności przygotować responsywny szablon newslettera.
Responsywny szablon automatycznie dostosowuje wygląd wiadomości do rozmiaru urządzenia, na którym jest wyświetlany – użytkownicy mogą wygodnie obsługiwać maila na każdym urządzeniu: smartfonie, tablecie, laptopie, komputerze stacjonarnym, etc.
Dzięki zastosowaniu responsywnych szablonów kampanie email marketingowe są o wiele bardziej skuteczne – więcej osób może otworzyć wiadomość, zapoznać się z jej treścią i wykonać zawarte w niej call to action.
Kody rabatowe
Co jakiś czas marka Diverse realizuje ograniczone czasowo kampanie promocyjne z wykorzystaniem kodów rabatowych. Każdy subskrybent otrzymuje unikalny kod rabatowy do wykorzystania w sklepie stacjonarnym lub online na diversesystem.com.
Zdj. 2. Fragment wiadomości zawierającej unikalny kod promocyjny
Kampanie te są dodatkowo promowane za pomocą:
- reklamy w mediach społecznościowych
- na stronie diversesystem.com
- wsparcia PR
Optymalizacja
Do analizy kampanii email marketingowych firma Diverse wykorzystuje zaawansowane statystyki GetResponse. Pozwalają one na monitorowanie w czasie rzeczywistym najważniejszych wskaźników skuteczności przeprowadzonych kampanii email marketingowych, zaangażowania subskrybentów, mierzenie konwersji i optymalizację działań.
Efekty:
Statystyki pokazują, że baza adresów przyrasta równomiernie. Jednak w miesiącach, w których zostały przeprowadzone kampanie z wykorzystaniem kodów promocyjnych, firma odnotowała aż 10 razy większą liczbę nowych subskrybentów. Tak duży wzrost miał miejsce za każdym razem po przeprowadzeniu kampanii promocyjnej.
Szczegółowa analiza statystyk wykazała, że:
- wskaźnik otwarć wiadomości w kampaniach z wykorzystaniem specjalnych kodów promocyjnych był większy o 60%,
- segmentacja odbiorców ze względu na płeć i wysyłka spersonalizowanych wiadomości pozwala na osiągnięcie wysokiego wskaźnika klikalności.
Podsumowanie
Wyniki dotychczasowych działań email marketingowych firmy Diverse pokazują:
– korzyści płynące z wykorzystania profesjonalnej platformy do email marketingu, która pozwala na systematyczne budowanie listy adresów, przygotowanie responsywnego szablonu wiadomości, kompleksową realizację kampanii email marketingowych oraz zaawansowaną analizę skuteczności wszystkich działań.
– konieczność znajomości oczekiwań docelowych odbiorców, która pozwoli na przygotowanie atrakcyjnej zachęty i przeprowadzenie kampanii osiągającej fenomenalne rezultaty.
Ireneusz Klimczak
Ekspert ds. Content Marketingu w GetResponse. Zajmuje się przygotowaniem wartościowych i angażujących treści, które pozwalają klientom wykorzystać potencjał email marketingu. Znajdź go na Twitterze – @irekklimczak chętnie rozmawia o email marketingu.