Jak 10-krotnie zwiększyć liczbę subskrypcji newslettera

Jak 10-krotnie zwiększyć liczbę subskrypcji newslettera

Budowanie bazy subskrybentów to jedno z najważniejszych działań email marketingowych. Tylko baza, na którą systematycznie zapisują się zaangażowani odbiorcy pozwala na realizowanie skutecznych kampanii email marketingowych.

Firma Diverse wykorzystuje w swojej strategii wiele technik pozyskiwania nowych subskrybentów, jednak dokładna analiza statystyk pokazała, że zastosowanie kodów rabatowych nie ma sobie równych. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Informacje o kliencie 

DIVERSE jest jedną z wiodących polskich marek odzieżowych, na rynku od ponad 20 lat. Sklepy DIVERSE są zlokalizowane w ponad 200 punktach całego kraju, a marka sukcesywnie powiększa zasięg o nowe europejskie rynki, swoją ofertę dostosowując do zróżnicowanych wymagań klientów.

Wyzwanie 

Firma Diverse postawiła za główny cel powiększenie bazy adresowej oraz zwiększenie zaangażowania subskrybentów (większa liczba kliknięć w linki wiadomości i przejść na stronę sklepu internetowego).

Zrealizowany projekt

Na początku współpracy eksperci z GetResponse przeprowadzili kompleksowy audyt wszystkich działań email marketingowych firmy Diverse. Efektem było stopniowe wprowadzenie zmian w ramach działań email marketingowych.

Budowa bazy subskrybentów

Podstawowym narzędziem budowy bazy adresowej Diverse jest formularz zapisu na firmowej stronie internetowej. Oprócz adresu email użytkownik proszony jest o wskazanie płci oraz daty urodzin. Informacje te pozwalają na zastosowanie segmentacji i dopasowanie oferty do preferencji użytkownika (odrębna oferta dla kobiet i mężczyzn). Znajomość daty urodzin, może w przyszłości posłużyć do przygotowania indywidualnych kampanii urodzinowych dla każdego subskrybenta.

Firma prowadzi również akcje promocyjne na portalach społecznościowych, co pozwala dotrzeć do nowych użytkowników i znacznie zwiększa liczbę nowych subskrybentów. 

Przygotowanie responsywnego szablonu newslettera 

Aby docierać z kampaniami email marketingowymi do wszystkich odbiorców, należało w pierwszej kolejności przygotować responsywny szablon newslettera.

Responsywny szablon automatycznie dostosowuje wygląd wiadomości do rozmiaru urządzenia, na którym jest wyświetlany - użytkownicy mogą wygodnie obsługiwać maila na każdym urządzeniu: smartfonie, tablecie, laptopie, komputerze stacjonarnym, etc.

Dzięki zastosowaniu responsywnych szablonów kampanie email marketingowe są o wiele bardziej skuteczne – więcej osób może otworzyć wiadomość, zapoznać się z jej treścią i wykonać zawarte w niej call to action.

Kody rabatowe

Co jakiś czas marka Diverse realizuje ograniczone czasowo kampanie promocyjne z wykorzystaniem kodów rabatowych. Każdy subskrybent otrzymuje unikalny kod rabatowy do wykorzystania w sklepie stacjonarnym lub online na diversesystem.com.

Zdj. 2. Fragment wiadomości zawierającej unikalny kod promocyjny

Kampanie te są dodatkowo promowane za pomocą:

  • reklamy w mediach społecznościowych
  • na stronie diversesystem.com
  • wsparcia PR

Optymalizacja 

Do analizy kampanii email marketingowych firma Diverse wykorzystuje zaawansowane statystyki GetResponse. Pozwalają one na monitorowanie w czasie rzeczywistym najważniejszych wskaźników skuteczności przeprowadzonych kampanii email marketingowych, zaangażowania subskrybentów, mierzenie konwersji i optymalizację działań.

Efekty: 

Statystyki pokazują, że baza adresów przyrasta równomiernie. Jednak w miesiącach, w których zostały przeprowadzone kampanie z wykorzystaniem kodów promocyjnych, firma odnotowała aż 10 razy większą liczbę nowych subskrybentów. Tak duży wzrost miał miejsce za każdym razem po przeprowadzeniu kampanii promocyjnej.

Szczegółowa analiza statystyk wykazała, że:

  • wskaźnik otwarć wiadomości w kampaniach z wykorzystaniem specjalnych kodów promocyjnych był większy o 60%,
  • segmentacja odbiorców ze względu na płeć i wysyłka spersonalizowanych wiadomości pozwala na osiągnięcie wysokiego wskaźnika klikalności.

Podsumowanie

Wyniki dotychczasowych działań email marketingowych firmy Diverse pokazują:

- korzyści płynące z wykorzystania profesjonalnej platformy do email marketingu, która pozwala na systematyczne budowanie listy adresów, przygotowanie responsywnego szablonu wiadomości, kompleksową realizację kampanii email marketingowych oraz zaawansowaną analizę skuteczności wszystkich działań.

- konieczność znajomości oczekiwań docelowych odbiorców, która pozwoli na przygotowanie atrakcyjnej zachęty i przeprowadzenie kampanii osiągającej fenomenalne rezultaty.


Ireneusz Klimczak
Ekspert ds. Content Marketingu w GetResponse. Zajmuje się przygotowaniem wartościowych i angażujących treści, które pozwalają klientom wykorzystać potencjał email marketingu. Znajdź go na Twitterze - @irekklimczak chętnie rozmawia o email marketingu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij