Długo oczekiwany koniec Flasha?

Długo oczekiwany koniec Flasha?

Firmy reklamujące się w sieci za pomocą Flasha, już od dawna mogły poczuć się zagrożone. Śmierć wtyczki wieszczono od lat. W najbliższym czasie wróżby mają szansę się wreszcie spełnić.

Flash naraził się wszystkim nie tylko przez to, że obciążał pamięć urządzeń. Okazało się, że może on stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa zarówno systemów operacyjnych, jak i przeglądarek. Dowodem na to był wyciek danych z hakerskiej grupy  Hacking Team. Okazało się, że hakerzy dokonywali ataków dzięki lukom w zabezpieczeniu Flasha. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Po ujawnieniu tej informacji Mozilla zablokowała wtyczkę w Firefoksie. Negatywnie wypowiedział się wówczas o niej również odpowiedzialny za bezpieczeństwo na Facebooku Alex Stamos. Nawet Adobe zaczęło rezygnować z technologii Flash we własnych produktach.

Niezjednanym przeciwnikiem Flasha był już Steve Jobs. On też przyczynił się do zniknięcia Flasha z mobile.

Z Flasha konsekwentnie zaczął się wycofywać również Google. Wtyczka została między innymi usunięta z przeglądarki Chrome. Na HTML5 postawił również YouTube czy Google AdWords. 

Rok 2016-2017 to już najprawdopodobniej ewidentny koniec Flasha. Od 30 czerwca 2015 roku Google nie będzie już akceptować nowych reklam we Flashu. Styczeń 2017 to natomiast data, w której działające dotąd reklamy oparte na wtyczce przestaną być wyświetlane. Do tego czasu reklamodawcy powinni się przestawić na HTML5.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij