TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Długo oczekiwany koniec Flasha?

Długo oczekiwany koniec Flasha?
Firmy reklamujące się w sieci za pomocą Flasha, już od dawna mogły poczuć się zagrożone. Śmierć wtyczki wieszczono od lat. W najbliższym czasie wróżby mają szansę się wreszcie spełnić.
O autorze
1 min czytania 2016-02-26

Flash naraził się wszystkim nie tylko przez to, że obciążał pamięć urządzeń. Okazało się, że może on stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa zarówno systemów operacyjnych, jak i przeglądarek. Dowodem na to był wyciek danych z hakerskiej grupy  Hacking Team. Okazało się, że hakerzy dokonywali ataków dzięki lukom w zabezpieczeniu Flasha. 

Po ujawnieniu tej informacji Mozilla zablokowała wtyczkę w Firefoksie. Negatywnie wypowiedział się wówczas o niej również odpowiedzialny za bezpieczeństwo na Facebooku Alex Stamos. Nawet Adobe zaczęło rezygnować z technologii Flash we własnych produktach.

Niezjednanym przeciwnikiem Flasha był już Steve Jobs. On też przyczynił się do zniknięcia Flasha z mobile.


LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z Flasha konsekwentnie zaczął się wycofywać również Google. Wtyczka została między innymi usunięta z przeglądarki Chrome. Na HTML5 postawił również YouTube czy Google AdWords. 

Rok 2016-2017 to już najprawdopodobniej ewidentny koniec Flasha. Od 30 czerwca 2015 roku Google nie będzie już akceptować nowych reklam we Flashu. Styczeń 2017 to natomiast data, w której działające dotąd reklamy oparte na wtyczce przestaną być wyświetlane. Do tego czasu reklamodawcy powinni się przestawić na HTML5.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się