Paweł Sala (FreshMail): Nie zapominaj o e-mail marketingu

E-mail Marketing

partnerem merytorycznym działu jest GetResponse

Paweł Sala (FreshMail): Nie zapominaj o e-mail marketingu

E-mail marketing wielu zapewne kojarzy się z dość "staromodną" metodą promocji, ale jak wskazują liczne statystyki, ta forma jest nadal na topie. O zaletach e-mail marketingu i najlepszych kampaniach rozmawiamy z Pawłem Salą z FreshMail.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Z której kampanii prowadzonej przez FreshMail jesteś szczególnie dumny?

Z pierwszej, która została nagrodzona na różnych konkursach branżowych. Była to kampania realizowana wspólnie z Biurem Podróży Triada, a właściwie na jego zlecenie, a wspólnie z Rafałem Szymańskim - interactive managerem z Triady - bez którego nie udałoby się nam zrealizować tak niesamowitej kampanii.... niesamowitej z punktu widzenia przede wszystkim zwrotu z każdej zainwestowanej złotówki, który wyniósł 3976 zł :).  

Patrząc z punktu widzenia kreatywności, a nie zwrotu z kampanii - bardzo ciekawym rozwiązaniem była kampania promująca studio Diamonds Factory. Kampania ta była realizowana do fotografów i każdy jej odbiorca dostawał superspersonalizowanego maila, który zawierał zdjęcie jego autorstwa. Kampania ta była jedną z tych, które budzą dreszczyk emocji, gdyż nie wiedzieliśmy, jak zareagują odbiorcy i czy nie będzie z tego tytułu jakiś problemów z zakresu prawa autorskiego i tym podobnych tematów - na szczęście były tylko nagrody i wyróżnienia na konkursach marketingowych. Generalnie cieszę się, że każdą kampanię, którą przygotowujemy dla klientów FreshMaila mogę z czystym sumieniem podpisać własnym nazwiskiem i powiedzieć, że jestem z niej dumny.

Jaką kampanię e-mail marketingową, której nie zrealizował FreshMail, uważasz za najciekawszą - taką z której można czerpać wzorce?

Oczywiście jest takich kampanii trochę - ostatnio zainspirowały mnie dwie. Pierwsza z nich realizowana była dla marki GAP i zawierała “starą” technikę animacji jaką jest GIF. Jednak sposób jej wykonania był niesamowity i zdecydowanie przykuwał uwagę. Jeszcze ciekawszą kampanię zobaczyłem w wykonaniu Pizza Express - udało im się tak skodować szablon HTML oraz wykorzystać ALT, iż mimo że ktoś nie pobrał obrazków i tak widział cały przekaz marketingowy (więcej o tym można przeczytać tutaj

Jaka będzie przyszłość e-mail marketingu? W jakim kierunku będzie on zmierzał? 

Zgodnie z tym, co przewiduje IBM za pięć lat problem SPAMu przestanie istnieć lub może inaczej, zabezpieczenia antyspamowe będą niezwykle inteligentne i czujne. Co za tym idzie marketerzy będą musieli naprawdę starać się, aby osoba chciała i czytała ich newslettery. Tak więc pierwsza prognoza, jaką mogę postawić to taka, iż wykorzystanie zaawansowanej personalizacji, contentu dynamicznego i tym podobnych mechanizmów będzie zmierzało do działania w myśl zasady - 1000 odbiorców, 1000 różnych treści. Oczywiście do tego pełna integracja systemów, w których firmy trzymają dane o swoich odbiorcach tak, aby maksymalizować dopasowanie treści. Drugi trend - to fakt, iż coraz częściej wykorzystujemy urządzanie mobilne do sprawdzania poczty - co zatem idzie będziemy zmuszeni do uproszczania komunikacji - tak, aby w łatwy sposób była ona przetwarzana i używana przez osoby korzystające z urządzań mobilnych. 

W każdym razie - jestem pewien, że w ciągu najbliższych 10 lat nic specjalnego nie zagraża dominacji maila i e-mail marketingu w ujęciu efektywnościowym - tak więc wszystkim życzę udanych i efektywnych wysyłek :).

Konkurs

Razem z Pawłem postanowiliśmy zorganizować konkurs, w którym do wygrania jest 5 książek autorstwa Pawła pt. "Świeże podejście do e-mail marketingu". Zadanie jest proste. Opierając się na złotych zasadach zamieszczonych w wywiadzie, wyślij swój newsletter na maila konkurs@freshmail.pl. W temacie wpisz [Konkurs NowyMarketing]. Ze wszystkich zgłoszeń nagrodzimy 5 najlepszych! Konkurs potrwa do piątku. O godzinie 14:00 ogłaszamy wyniki!

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij