Renifery pilnie poszukiwane – case study kampanii wizerunkowej Agencji Zatrudnienia ATERIMA

Między strojeniem choinki, a lepieniem uszek agencja zatrudnienia ATERIMA przygotowała podsumowanie bożonarodzeniowej kampani, której głównym celem było zrekrutowanie reniferów zaprzęgowych do sań naszego klienta – Świętego Mikołaja! Klient wyjątkowy, więc i realizacja przebiegła wyjątkowo.
O autorze
1 min czytania 2012-12-21

Koncepcja: wykorzystanie ogłoszeń rekrutacyjnych na stanowisko „Renifer Zaprzęgowy” jako pretekstu do zabawy świątecznej i odwiedzenia strony www.aterima.pl

Cel: podniesienie świadomości marki Agencji Zatrudnienia ATERIMA

Grupa docelowa: osoby zainteresowane ogłoszeniami o pracę – potencjalni kandydaci na obecne i przyszłe stanowiska oferowane przez Agencję Zatrudnienia ATERIMA

Kanały komunikacji:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • strona: www.aterima.pl,
  • portale z ogłoszeniami o pracę: gazetapraca.pl, gumtree.pl i 77 serwisów lokalnych
  • profil ATERIMA na portalu Facebook 

Przebieg kampanii:

W ramach kampanii „Renifery pilnie poszukiwane” na stronie www.aterima.pl/renifery stworzono aplikację, która umożliwiała zgłoszenie swojej kandydatury na stanowisko Renifera Zaprzęgowego do sań Świętego Mikołaja.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Użytkownicy mogli wybrać jedną z trzech zaproponowanych postaci reniferów: Przywódca Stada, Kontroler i Renifer Wykonawczy. Każdemu z nich przypisano CV lub list motywacyjny z typowymi dla reniferów zainteresowaniami, doświadczeniem i wykształceniem. Aplikacja umożliwiała wymianę zdjęcia renifera na fotografię użytkownika – dzięki temu użytkownik otrzymywał dokument aplikacyjny danego renifera (CV lub list motywacyjny) ze swoim zdjęciem. Następnie aplikacja dawała możliwość udostępnienia wygenerowanego dokumentu na portalach społecznościowych (Facebook, Google+) lub zapisania go na dysku w formacie PDF.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po wygenerowaniu nowego dokumentu użytkownicy zachęcani byli do przejrzenia innych, „nie mniej interesujących” ofert pracy prezentowanych przez Agencję Zatrudnienia ATERIMA oraz zapisania się na newsletter z nowymi ogłoszeniami.

Kampania spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem grupy docelowej, w związku z czym ATERIMA zdecydowała się na stworzenie krótkiego filmu w konwencji newsa telewizyjnego opisującego kampanię, która dzięki szybkiej i skutecznej rekrutacji reniferów zaprzęgowych pomogła Świętemu Mikołajowi i tym samym uratowała Święta Bożego Narodzenia.

Tak wyglądały zastosowanego w kampanii ogłoszenia zamieszczone na gazetapraca.pl: 

 

Efekty:

  • o 538% zwiększony ruch na stronie www.aterima.pl pierwszego dnia kampanii (6 grudnia 2012 r.)
  • 5178 użytkowników przygotowanej aplikacji w okresie 6-20 grudnia 2012 r.
  • wygenerowany „buzz” („Teleexpress”, Facebook, Google+, wykop.pl, demotywatory.pl, kwejk.pl, mistrzowie.org, ),
  • blisko 1250 pozytywnych komentarzy (maile, wpisy na portalach społecznościowych oraz stronach www),
  • kolejny zadowolony klient – Święty Mikołaj,
  • URATOWANE ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA!!!

Film z podsumowaniem kampanii: 

Autorstwo koncepcji oraz przygotowanie: Zespół Agencji Zatrudnienia ATERIMA