Najwięcej czasu lokowaniu produktów poświęcono w stacjach TVN i TVP2, a najmniej w Polsacie.
Zobacz również
48% wartości stanowiły ekspozycje używane przez aktorów lub prowadzących program (aktywne), 43% – scenografia. Ponadto informacja o produktach w postaci logotypów lub napisów pojawiała się pod koniec programów.
Ponad połowa wartości ekspozycji przypadła na produkty żywnościowe. Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Badanie zostało przeprowadzone przez Pentagon Research w dniach 1-30 listopada 2012 w pasmie 6-24 w stacjach TVP1, TVP2, TVN, POLSAT. Zbadano emisje premierowe wraz z powtórkami. W tym okresie zanotowano wystąpienie 334 marek, o łącznej długości na wizji 10,7 godzin. Ekspozycje pokazane zostały w 58 programach telewizyjnych. Najczęściej marki eksponowane były w pasmie przedpołudniowym (godz. 9-12) oraz popołudniowo – wieczornym (godz. 16-17 i 20).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najczęściej eksponowane marki to: Kucharek, Prymat, Makro, Tymbark, Solidarność, Złote Przeboje, Cappy, Old Poland, Samsung i Jacobs.
Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę i mające cechy przekazu reklamowego. Określona została marka produktu, kontekst użycia, długość ekspozycji na wizji, program, w którym produkt został wyeksponowany oraz wyliczona została wartość mediowa przekazu.