Megapanel PBI/Gemius: wyniki za listopad 2012

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Megapanel PBI/Gemius: wyniki za listopad 2012

google.pl, youtube.com, facebook.com, google.com, onet.pl, allegro.pl oraz wp.pl to strony, które odwiedziło w listopadzie 2012 roku ponad 10 mln realnych użytkowników wg danych Megapanel PBI/Gemius.

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania „Megapanel PBI/Gemius” – standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za listopad 2012.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Najwięcej użytkowników odwiedziło witryny Google, YouTube oraz Facebook.

 

google.pl (16,6 mln RU), youtube.com (13,5 mln RU) oraz facebook.com (13,3 mln RU) to najpopularniejsze domeny wg zasięgu miesięcznego w listopadzie 2012 roku.

W rankingu wg liczby odsłon prowadzą Grupa Allegro, Grupa Onet oraz Wirtualna Polska.

Największy zasięg mają witryny należące do Grupy Onet.pl, Wirtualnej Polski oraz Gazeta.pl

Na czele rankingu aplikacji znalazł się Windows Media Player i komunikatory Skype oraz Gadu-Gadu.

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Top 3 w wybranych kategoriach to:

  • Biznes, finanse, prawo: ponad 3 mln użytkowników odwiedziły serwisy należące do grup: onet.pl, money.pl i wp.pl.
  • Budownictwo i nieruchomości: grupy Murator, Gazeta.pl oraz Polskapresse. 
  • E-commerce: Grupa Allegro.pl, nokaut.pl oraz Grupa Groupon
  • Edukacja: grupy: Wikipedia, Google, Gazeta.pl 
  • Erotyka: redtube.com, sexrura.pl oraz showup.tv
  • Firmowe: adobe.com, Grupa Microsoft oraz babylon.com
  • Informacje oraz publicystyka: grupy: onet.pl, wirtualna polska i gazeta.pl
  • Kultura i rozrywka: YouTube, grupy onet.pl i wirtualna polska
  • Praca: grupy Wirtualna Polska, Pracuj oraz serwis gumtree.pl
  • Publiczne: Grupa Policja.pl, Grupa Uniwersytet Warszawski oraz sejm.gov.pl
  • Społeczności: facebook.com (13,3 mln RU), grupa Nk.pl (8,2 mln RU) oraz Grupa Gazeta.pl (6,9 mln RU)
  • Turystyka: rozklad-pkp.pl, Grupa Onet.pl i Grupa Wirtualna Polska
W poniższej galerii prezentujemy wyniki wg kategorii tematycznych:

Liczebność próby: N= 12 054. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

O badaniu

Badanie Megapanel PBI/Gemius – standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają polscy użytkownicy sieci - zostało zainicjowane przez największe podmioty rynku interaktywnego w Polsce w celu zapewnienia stabilnego rozwoju internetu i rynku reklamy internetowej w Polsce.

Celem badania jest prezentacja liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie ponad 6 tys. witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.

W przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych.  

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij