Klub Agencji Eventowych: podsumowanie 2012 roku w event marketingu

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Klub Agencji Eventowych: podsumowanie 2012 roku w event marketingu

Członkowie Klubu Agencji Eventowych przygotowali podsumowanie roku w branży event marketingu.

fot. Anna Gogacz

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Adam Górko, Prezes Zarządu, MyPlace Sp. z o. o.

1) Jak Euro 2012 wpłynęło na polską branżę event marketingu? Czy wydarzenie to było pod jakimiś względem przełomowe dla firm eventowych?

Czas Euro 2012 był momentem spiętrzenia się wielu eventów, nie tylko tych związanych bezpośrednio z turniejem, ale także eventów firmowych. Wiele przedsiębiorstw bojąc się braku dostępności lokalizacji, hoteli czy czasu swoich dostawców decydowało się o przeniesieniu kluczowych imprez na inne miesiące. Spowodowało to dość duże ruchy na rynku agencji eventowych. Wydarzenia, które miały swój harmonogram zostały rozbite czasowo, co dla agencji stanowiło również wyzwanie, aby wszystkiemu sprostać.

Jeśli chodzi o przełom, to wiele firm powstało z myślą tylko o tym wydarzeniu i zakończyło działalność tuż po nim, powodując zawyżanie cen poszczególnych usług, tylko dlatego, by zmaksymalizować swój zysk.

2) Jakie Pana zdaniem wydarzenia, oprócz Euro, były najważniejsze dla branży w 2012 roku?

Jeśli chodzi o wydarzenie dla branży, ale nie w sensie eventowym, jest to zdecydowanie powołanie do życia Klubu Agencji Eventowych przy SAR. Po raz pierwszy powstała instytucja uwiarygodniona przez największe stowarzyszenie marketingowe w Polsce co pozwoli na usystematyzowanie rynku eventowego, który rozrasta się z każdym rokiem.

3) Proszę wymienić największy sukces w branży w 2012 roku.

Ciekawą tendencją na rynku jest powstawanie eventów, które są głównym kanałem komunikacji marketingowej firmy. Cieszy to, że event staje się podstawą, do której dostosowywana jest komunikacja ATL i BTL. To dosyć istotna zmiana, gdyż wcześniej zwykle bywało na odwrót – to event stanowił dodatek do zaplanowanej już wcześniej komunikacji.

4) Proszę wymienić największą porażkę w branży w 2012 roku.

Paradoksalnie jest to Euro 2012. Wiele firm myślało, że uda im się wygenerować ogromne budżety i przy tym również zyski. Okazało się jednak inaczej, wiele firm nie przetrwało tego czasu ponosząc straty i bankrutując.

5) W jakim stopniu kryzys finansowy dotyka branżę event marketingu i jakie są Państwa prognozy w tym względzie na 2013 rok?

Paradoksalnie kryzys branży eventowej nastąpił w 2009 roku, kiedy marketerzy zmniejszyli budżety lub je wręcz zamrozili. Obecnie eventy od kilku lat odbywają się na takim samym poziomie i będą się odbywać nadal. Jak pokazuje ostatni rok, nic nie wskazuje na to, by miał nastąpić gwałtowny regres na rynku event marketingu.

6) Event marketing w 2013 roku będzie stał pod znakiem…

…zdobywania nowych rynków.

 

Jacek Olechowski, Prezes Zarządu, MEDIACAP SA

1) Jak Euro 2012 wpłynęło na polską branżę event marketingu? Czy wydarzenie to było pod jakimiś względem przełomowe dla firm eventowych?

Euro wzbudziło ogromne nadzieje nie tylko w branży eventowej, ale w całej gospodarce – wszyscy bali się, że nie wyjdzie logistycznie, ale byli pewni, że przyniesie ogromne zyski. Było odwrotnie, bardzo udane wydarzenie pod kątem wizerunkowym Polski nie miało spodziewanego wpływu na rynek reklamowy. Z drugiej strony nie nastąpiła też zapaść, która miała przyjść po Euro.

2) Jakie Pana zdaniem wydarzenia, oprócz Euro, były najważniejsze dla branży w 2012 roku?

Pojawienie się nowoczesnych stadionów w polskich miastach zrewolucjonizowało w nich rynek imprez masowych – koncerty, biegi masowe, imprezy sportowe mają w końcu bezpieczne i wygodne obiekty do dyspozycji.

3) Proszę wymienić największy sukces w branży w 2012 roku.

Trudno jednak nie myśleć o Euro: największa impreza w historii III RP okazała się sukcesem, obyła się praktycznie bez incydentów i zjednoczyła Polaków. Wymarzony event.

4) Proszę wymienić największą porażkę w branży w 2012 roku.

Staram się patrzeć bardziej na sukcesy niż porażki, więc trudno mi wymienić konkretne wydarzenie.

5) W jakim stopniu kryzys finansowy dotyka branżę event marketingu i jakie są Państwa prognozy w tym względzie na 2013 rok?

Kryzys na pewno pogłębia konkurencję cenową – czyli obniża marże agencji uniemożliwiając inwestowanie w rozwój. Równocześnie sprawnie prowadzone firmy mają szansę rosnąc nawet na rynku spadkowym, ponieważ jest on niezwykle rozdrobniony.

6) Event marketing w 2013 roku będzie stał pod znakiem…

…coraz większej integracji wydarzeń z procesami biznesowymi (budową baz danych, sprzedażą, przejściem do online etc.).

 

Paweł Lewicki, New Business & Strategic Director, Wiceprezes Zarządu, Business Partner El Padre sp. z o.o.

1) Jak Euro 2012 wpłynęło na polską branżę event marketingu? Czy wydarzenie to było pod jakimiś względem przełomowe dla firm eventowych?

Euro 2012, wydarzenie, które przez kilka lat promowane było jako motor branży eventowej roku, było wielką klapą. Wiele marek prosperujących na polskim rynku zrezygnowało ze swoich działań nie chcąc walczyć z medialnym „piłkoszałem”, a korporacje, które zdecydowały się wykorzystać Euro w swojej komunikacji niestety dopiero na samym końcu pomyślały o event marketingu. Wiele firm i agencji realizujących działania podczas tego turnieju do dziś ukrywa rzeczywiste straty. Jedyny pozytyw mistrzostw w Polsce to duża ilość przetargów na standardowe działania po zakończeniu imprezy w Polsce i na Ukrainie.

2) Jakie Pana zdaniem wydarzenia, oprócz Euro, były najważniejsze dla branży w 2012 roku?

W moim oraz El Padre mniemaniu, Euro 2012 w ogóle nie było najważniejszym wydarzeniem dla branży event marketingu. Kluczowym wydarzeniem, odważnym, szalonym, a jednocześnie, wydaje się oczekiwanym na rynku, to powołanie Klubu Agencji Eventowych zrzeszonym przy SAR. Od niepamiętnych czasów to milowy krok do poskromienia rynku eventowego. W świetle tego przedsięwzięcia każdy znakomity event zrealizowany w 2012 roku nie może pretendować do miana wydarzenia roku.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij