Absolut wprowadza na rynek pierwsze papierowe butelki dla alkoholu wysokoprocentowego

Absolut wprowadza na rynek pierwsze papierowe butelki dla alkoholu wysokoprocentowego
W Wielkiej Brytanii rozpoczął się trzymiesięczny okres próbny sprzedaży wódki marki Absolut w papierowych butelkach.
O autorze
1 min czytania 2023-06-05

Fot. Absolut

Marka Absolut chce do 2030 roku wytwarzać neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla produkty. Częścią strategii jest zmiana opakowań alkoholu na papierowe. 

To pierwszy wysokoprocentowy trunek, który będzie dystrybuowany w ten sposób w UK. Marka prowadziła wcześniej próbną sprzedaż w tego rodzaju opakowaniach podczas festiwali w Wielkiej Brytanii oraz Szwecji, jednak był to wówczas napój o zawartości 5 proc. alkoholu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Butelka składa się w 57 proc. z papieru i mają 500 ml objętości. Posiada również zintegrowaną barierę wykonaną z tworzywa sztucznego, które nadaje się do recyklingu wraz z odpadami domowymi. Design nawiązuje do charakterystycznego dla marki aptecznego wzoru.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Fot. Absolut 

– To kolejny krok w kierunku naszej wizji butelki w pełni biotechnologicznej. Badamy opakowania, które mają zupełnie inną wartość. Papier jest dotykowy; to jest piękne; jest autentyczny; to jest lekkie. To był nasz punkt wyjścia. Ale to nie jest tylko pomysł na papierze – mówi Elin Furelid, dyrektor ds. opakowań przyszłości w firmie Absolut.

Szklana butelka, w której obecnie sprzedawany jest Absolut, również nadaje się do recyklingu, jednak producent podkreśla, że papierowa opcja waży osiem razy mniej oraz łatwo można ją transportować. Marka chce w ten sposób dać możliwość korzystania z trunku także w plenerze.

Absolut chce zebrać informacje zwrotne po zakończeniu testów zarówno od konsumentów, sprzedawców detalicznych, jak i partnerów w łańcuchu dostaw.

Papierowa butelka powstała we współpracy z firmą Paboco, która produkuje zrównoważone opakowania także dla koncernów takich jak Coca-Cola, Carlsberg, P&G czy L’Oréal.

PS Green Fibre Bottle: Carlsberg prezentuje pierwszą „papierową” butelkę na piwo

Marka Carlsberg również zaprezentowała prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom.

PS 2 Pernord Ricard przywraca i ponownie wycofuje z rosyjskiego rynku wódkę Absolut

Koncern Pernod Ricard, producent wódki Absolut, po roku bojkotu, postanowił po cichu wznowić eksport do Rosji. W sieci zawrzało i marka szybko wycofała się ze sprzedaży swojego trunku na rynku rosyjskim.