„Abuse is not love” to tytuł nowej kampanii marki Yves Saint Laurent Beauty stworzonej we współpracy z agencją BETC Etoile Rouge. Inicjatywa ma za zadanie podkreślić potencjalne niebezpieczeństwa, a także dziewięć kluczowych znaków ostrzegawczych sugerujących, że w danym związku może dojść do nadużycia relacji.
W ramach kampanii powstał spot, w którym dokładnie wyjaśniono dziewięć zachowań, które niszczą każdą relację i mogą doprowadzić do tragedii – mowa tutaj m.in. o chorobliwej zazdrości, poniżaniu i upokarzaniu w obecności innych osób, manipulowaniu do zrobienia lub powiedzenia czegoś, czego się nie chce, a także izolowaniu od przyjaciół i rodziny
Zobacz również
Marka Yves Saint Laurent już od jakiegoś czasu aktywnie włącza się w walkę przeciwko przemocy w związku. W Wielkiej Brytanii brand współpracuje z Women’s Aid – federacją zrzeszającą 250 organizacji, które wspierają kobiety w trudnej sytuacji życiowej, natomiast w Stanach Zjednoczonych francuski dom mody połączył siły ze stowarzyszeniem It’s on Us, które m.in. walczy z napaściami seksualnymi na kampusach uczelnianych.
Głównym celem marki jest zintensyfikowanie swoich działań, aby do 2030 roku ponad 2 mln osób na całym świecie otrzymało rzetelną wiedzę na temat pierwszych oznak przemocy w związku.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Do sieci trafił niedawno nowy spot czeskiego oddziału sieci IKEA zatytułowany „Ghost”. Reklama, z pozoru przypominająca film grozy, zwraca uwagę na palący problem przemocy domowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W ramach kampanii The Room, IKEA w swoim markecie zamknęła jeden z pokoi za zieloną ścianą, zza której wydobywały się odgłosy prawdziwych historii przemocy domowej.
PS3
Wraz z występami narodowej drużyny piłkarskiej wzrasta liczba przypadków przemocy domowej. W 2018 roku angielskie National Centre for Domestic Violence ruszyło z mocną kampanią społeczną informującą o problemie.