Reklama marki IKEA, jak horror – zwraca uwagę na palący problem

Reklama marki IKEA, jak horror – zwraca uwagę na palący problem
Do sieci trafił niedawno nowy spot czeskiego oddziału sieci IKEA zatytułowany „Ghost”. Reklama, z pozoru przypominająca film grozy, zwraca uwagę na palący problem przemocy domowej.
O autorze
1 min czytania 2020-11-23

47% czeskich kobiet doświadczyło przemocy psychicznej w domu – zwraca uwagę IKEA w swojej nowej kampanii. W jej ramach powstał spot zatytułowany „Ghost”, który w niekonwencjonalny sposób obrazuje ten problem.

Bohaterką reklamy jest bowiem kobieta, która wygląda jakby była świadkiem nadprzyrodzonych zjawisk, a dokładniej – ducha, który uprzykrza jej życie. Lecz im dalej docieramy do kolejnych sekund filmu, tym coraz bardziej uświadamiamy sobie, że kobieta tak naprawdę jest ofiarą przemocy domowej, a sprawcą jest prawdziwy człowiek – jej mąż.

Spot kończy się słowami – „Przemoc domowa jest prawdziwa, nawet jeżeli nie zawsze jest widoczna”.

Za realizację odpowiada agencja Triad.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W ramach kampanii The Room, IKEA w swoim markecie zamknęła jeden z pokoi za zieloną ścianą, zza której wydobywały się odgłosy prawdziwych historii przemocy domowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wraz z występami narodowej drużyny piłkarskiej wzrasta liczba przypadków przemocy domowej. W 2018 roku angielskie National Centre for Domestic Violence ruszyło z mocną kampanią społeczną informującą o problemie.