W świecie reklamy spokojnie i przewidywalnie – Temu Poland ponownie zwiększyło liczbę emitowanych reklam, a wskaźniki CPC i CPM uległy tylko niewielkim spadkom (odpowiednio o 3% i 10% w porównaniu do maja). Reklamodawcom, których działaniom jednak warto się przyjrzeć jest Żabka Jush i PKO Bank Polski.
Sprawdź pełny raport Ad Trends czerwiec 2025.
Temu i Żabka Jush zwiększają liczbę reklam
Miesiąc temu Sotrender raportował, że Temu Poland niemal o połowę zmniejszyło liczbę swoich reklam w Mecie. Nie trwało to długo, bowiem w czerwcu na koncie Temu odnotowano ponownie 51% wzrost liczby emitowanych reklam – było ich o niemal 19 tys. więcej reklam niż w maju.
Innymi reklamodawcami, którzy zintensyfikowali swoje działania reklamowe były chociażby Żabka Jush, NOYO, Somersby czy BIODERMA. Na koncie Żabki Jush i NOYO odnotowaliśmy około 60% przyrost w liczbie emitowanych reklam, dzięki czemu Żabka Jush znalazła się w TOP3 reklamodawców z największą liczbą reklam w czerwcu, emitując ich ponad 1 500.

Choć procentowy przyrost w liczbie reklam na profilu Somersby czy BIODERMY był znacznie większy – odpowiednio 803% i 180% – de facto był to wzrost na poziomie zaledwie 281 – 277 reklam.
Temu i PKO Bank Polski z największymi wzrostami zasięgów
Największe zmiany pod względem zasięgów w Mecie odnotowano na koncie Temu Poland i PKO Banku Polskiego.
Temu wróciło na pozycję lidera pod względem zasięgów, z kolei PKO Bank Polski, w porównaniu do poprzedniego miesiąca, zwiększył je najbardziej – głównie za sprawą wideo reklamy z zaproszeniem na Open’era, którego był sponsorem. Materiał znalazł się wśród najbardziej zasięgowych reklam czerwca.

Lato, Open’er i… Lidl
Wśród najbardziej zasięgowych reklam zapanował już iście letni klimat. Dwie reklamy o największym zasięgu przekraczającym 10 milionów wyemitowało KFC – dotyczyły promocji na kawę mrożoną.
W TOP15 znalazły się również reklamy nawiązujące do Open’era – trzy od Modivo oraz jedna od PKO Banku Polskiego – i wszystkie miały zasięgi na poziomie 8 milionów. Również Ballantine’s rozpoczął już komunikację nawiązującą do letnich festiwali.

Wśród najbardziej zasięgowych reklam nie mogło oczywiście zabraknąć również tych od Lidla – na 15 reklam w tym zestawieniu, aż 6 wyemitował Lidl.