Sprawa rozpoczęła się w lipcu 2018 roku. Adidas wniósł wówczas pozew, w którym oskarżył francuskie marki Isabel Marant oraz Sandro o wykorzystanie motywu trzech równoległych bocznych pasków w ich kolekcji. Adidas w oficjalnym piśmie wspomniał także o podważaniu reputacji marki czy nieuczciwej konkurencji.
Już jesienią 2020 roku zarzuty, które wniósł adidas zostały częściowo odrzucone przez sąd w Paryżu. Podtrzymano jednak wówczas roszczenie o przyznanie odszkodowania za szkodę na reputacji. Ostatecznie również ono zostało oddalone jeszcze w tym samym roku, a dodatkowo na niemiecką markę nałożono karę 40 tysięcy euro dla Isabel Marant oraz 20 tysięcy dla Sandro. Adidas złożył wtedy apelację, podtrzymując swoje oskarżenia. Nie przyniosło to żadnych efektów. Sąd uznał, że dowody wskazujące na kopiowanie trzech pasków przez francuskie marki nie są wystarczające.
Zobacz również
Sędziowie uznali, że zarówno marka Isabel Marant, jak i Sandro są zbyt dobrze znane na francuskim rynku, by można było uznać, że zostaną pomylone z komercyjnymi produktami marki odzieży sportowej.
Kolejna przegrana marki adidas
Adidas już kilka razy wnosił oskarżenia do różnych sądów. Wszystkie były związane z kultowymi paskami. Wszystkie zostały również… przegrane.
W lipcu br. adidas ponownie pozwał amerykańskiego projektanta mody Thoma Browne’a mimo to, że w 2023 roku sąd w Nowym Jorku rozstrzygnął już jedną sprawę na niekorzyść niemieckiej marki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Z kolei w maju br., sąd w Niemczech zakończył sprawę, w której przeciwnikiem adidasa był jeden z jego głównych konkurentów, czyli Nike. Sąd uznał wówczas, że Nike może wykorzystywać motyw trzech pasków w swoich wybranych projektach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Adidas oskarżył także polską markę Kubota. W grudniu 2023 r. polski producent otrzymał pismo od przedstawicieli niemieckiej marki, która uważała, że znak znajdujący się na klapkach czy ubraniach marki Kubota przypomina paski adidasa.
PS Powrót kultowego logo adidasa. Znana koniczyna pojawi się na koszulkach największych klubów piłkarskich
Powraca kultowa koniczyna, czyli logo marki adidas, zarezerwowana zwykle dla kolekcji adidas Originals. Tym razem logo pojawi się na tzw. trzecich koszulkach klubowych Arsenalu, FC Bayern, Juventusu, Manchesteru United i Realu Madryt.
PS2 Kolor, zapach, gest… i nie tylko! 20 nietypowych znaków towarowych
Mocne marki charakteryzuje automatyczne wręcz rozpoznanie przez konsumenta. Kreatywne podejście do elementów, za pomocą których brandy zapisują się w zbiorowej świadomości, wykraczają daleko poza profesjonalne logo czy chwytliwą nazwę firmy. Fiolet, butelka Coca-Coli, czerwona podeszwa, zapach świeżo skoszonej trawy – sprawdź, jakie nieoczywiste znaki towarowe udało się zarejestrować.