Plastik, który wykorzystano do stworzenia tego nietypowego boiska znaleziono na plażach oraz nieopodal linii brzegowych wielu popularnych wysp. Następnie butelki odpowiednio wyczyszczono i poddano recyklingowi. W ten sposób marka przyczyniła się do zapobiegania zanieczyszczeniom oceanów przez tworzywa sztuczne.
„Plastikowe” boisko pojawiło się przy amerykańskiej szkole Miami Edison High School na Florydzie. Jak tłumaczą przedstawiciele marki adidas, zrecyklingowane plastikowe butelki zostały wykorzystane jako wypełnienie murawy, co wpłynęło na polepszenie jakości gry na boisku i zwiększyło przyczepność graczy.
Zobacz również
Podobne działanie w ubiegłym roku zrealizował Budweiser – marka bowiem była globalnym sponsorem zeszłorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji. W związku z tym, brand postanowił zrobić porządek z plastikowymi kubkami, z których kibice pili piwo i wykorzystał je do stworzenia plastikowego boiska.
W kwietniu 2019 roku marka Adidas zaprezentowała innowacyjne modele obuwia, które można w pełni poddać recyklingowi. Co ciekawe, wykonane są one z plastiku, lecz to właśnie dzięki temu buty mogą zostać przetworzone w nową parę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W ramach akcji „Run For The Oceans” marka adidas zobowiązała się przekazać dolara za każdy przebiegnięty kilometr na rzecz programu Parley Ocean School, którego celem jest walka z zanieczyszczaniem zbiorników wodnych plastikiem.