adidas od początku istnienia zaprezentował kilka wariantów swojego logo – na produktach sportowej marki widnieje koniczynka czy znaczek przypominający górę, który został wprowadzony na początku lat 90. Każde logo niezmiennie łączy jednak wspólny element – charakterystyczne trzy paski. Prosty znaczek trwale zapisał się w świadomości konsumentów, którzy od razu rozpoznają w nim logo adidasa.
Na początku roku, w związku z otwarciem największej powierzchni handlowej adidasa w Tokio, pojawiły się wzmianki o wprowadzeniu modyfikacji do charakterystycznego logo marki. Na froncie sklepu pojawił się nieco odmieniony firmowy znaczek, pozbawiony nazwy adidas.
Zobacz również
fot. PR Times Japan
Jak podaje FootyHeadlines, taki sam znaczek widnieje na zdjęciach piłkarskich strojów, które w ostatnich dniach obiegły internet. Z nieoficjalnych informacji wynika, że reprezentanci kilku krajów na tegorocznych mistrzostwach świata w piłce nożnej w Katarze wystąpią w oficjalnych strojach adidasa, jednak koszulki zadebiutują na mundialu z nieco odmienionym logo.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Główna zmiana ma dotyczyć usunięcia napisu „adidas” i pozostawienia jedynie trzech pasków tworzących trójkąt. Druga zmiana, mniej widoczna, to zmniejszenie odstępów między paskami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Adidas renovará su logo el 1 de abril de 2020 gracias al apple pic.twitter.com/UEsaU0KG00 — Olga Marcas Huaira (@OHuaira) March 12, 2022
Na koszulkach klubowych odświeżone logo ma pojawić się w sezonie 2023/2024. Obecnie nie wiadomo, czy zmiana ta obejmie wszystkie nowe produkty marki, czy jedynie kolekcje adidas Football. Na razie adidas nie skomentował tych doniesień.
PS
adidas był także głównym partnerem technicznym i producentem koszulek rosyjskiej reprezentacji w piłce nożnej. W związku z atakiem tego kraju na Ukrainę, marka zdecydowała się zerwać partnerstwo z Rosyjską Federacją Piłki Nożnej.