TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Advertising Week Europe – 3 trendy w marketingu, na które warto zwrócić uwagę

Advertising Week Europe – 3 trendy w marketingu, na które warto zwrócić uwagę
O autorze
2 min czytania 2022-06-13

Przeczytaj relację z 1. dnia konferencji | Przeczytaj relację z 2. dnia konferencji | Przeczytaj relację z 3. dnia konferencji

Pierwsza po dwuletniej przerwie konferencja Advertising Week Europe była okazją do tego, aby marketerzy z całego świata podzielili się swoimi refleksjami na temat zmian, jakie zachodzą w branży reklamowej. Nie da się ukryć, że rozwijająca się digitalizacja, przebodźcowanie społeczeństwa, czy pandemia mają przełożenie na to, w jaki sposób budujemy relację na poziomie brand – konsument. Większość paneli i dyskusji dotyczyła właśnie sytuacji, w której się znajdujemy. Przedstawiciele największych na świecie agencji oraz marek takich jak: Burger King, adidas, Meta, M&M’S, Google czy Amazon w swoich wnioskach zwracali uwagę przede wszystkim na trzy bardzo istotne elementy, które warto wziąć pod uwagę przy planowaniu strategii.

Autentyczność

Dotarliśmy do momentu, w którym konsument oczekuje od marki zdecydowanie więcej niż dotychczas. Można wręcz stwierdzić, że era tzw. „markocentryzmu”, w której główny akcent w komunikacji reklamowej był położony na wyróżniki produktowe lub korporacyjne się kończy. Odbiorca skupiony jest bardziej na sobie i tym co dla niego może zrobić dany brand: jak zmieni jego życie, co mu ułatwi, w czym pomoże? To pytania, na które należy odpowiedzieć, aby być autentycznym w komunikacji. Duński badacz zrównoważonego rozwoju Thomas Kolster, opowiadając o tej tendencji, wskazał jeszcze jedną ważną prawidłowość. Im więcej marka obiecuje, tym mniej konsument jej wierzy. Należy więc pamiętać o tym, że to prawda jest w cenie. Potencjalni nabywcy produktów dostępnych na rynku szukają narracji „bez ściemy”, która będzie wartością dodaną w ich codzienności.

Zaangażowanie

„Your ads mus be immersive” – to zdecydowanie najczęściej powtarzające się zdanie na konferencji. Dziesiątki dyskusji czy case studies opowiadały o kampaniach, których kluczem do sukcesu sprzedażowego czy świadomościowego było zaangażowanie konsumenta. Double screening to zjawisko, które dotyczy już 2/3 konsumentów, dlatego treści wymagające aktywizacji cieszą się większą popularnością i prowadzą do lepszych wyników. Marketerzy obecni na Advertising Week Europe opowiadali o mechanikach reklamowych, w które wplatano elementy grywalizacji, unikalne i personalizowane bonusy, czy też dedykowane promocje. Lekcja numer dwa brzmi więc następująco: w gąszczu informacji, przebodźcowania oraz doomscrollingu daj odbiorcy coś, co przyciągnie jego uwagę i będzie czymś więcej niż zwykłą reklamą.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łączenie dwóch światów

Jak wspominamy już o wychodzeniu poza ramy „tradycyjnego marketingu”, to warto zwrócić uwagę na zmiany, jakie zachodzą w komunikacji online oraz offline. Można powiedzieć, że weszliśmy w erę komunikacji hybrydowej, w której oba światy na co dzień się przeplatają. Londyńska konferencja pełna była przykładów, przedstawiających nowe spojrzenie na działania przy półce sklepowej. Skanowanie kodów QR, filtry z rozszerzoną rzeczywistością, a także gry i zabawy smartfonem to aktywacje dla shopperów, które mogą już wkrótce stać się standardem. Co ciekawe, podobnie jest w przypadku bardzo głośnego ostatnio tematu metaversów. Aktywacje marek takich jak: Dior, Pokemon czy Nike pokazują, że największym sukcesem cieszą się działania online, które w zgrabny sposób udało się zintegrować z dodatkami poza wirtualnym światem. Ubrania, w które uczestnik zabawy ubiera swój awatar mogą trafiać do limitowanej sprzedaży w fizycznych sklepach, a elementy wirtualnego świata na witrynach, aby w ten sposób przyciągać ruch. Podział na offline i online jest więc coraz bardziej rozmyty: warto na to zwrócić uwagę w przypadku planowania różnego rodzaju aktywacji.

Ponad 2000 uczestników Advertising Week Europe w Londynie mogło doświadczyć wielu ciekawych dyskusji na temat zmian w branży, które będą w znaczącym stopniu zmieniać sposób budowania kampanii reklamowych. Trzy wyżej opisane przykłady to punkt wyjścia do dyskusji, która trwać będzie przez najbliższe lata – także w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się