TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Agata Patoła (Feeders Agency) i Jacek Stefanowicz (KERRIS): Cringe staje się normą społeczną (podcast)

Agata Patoła (Feeders Agency) i Jacek Stefanowicz (KERRIS): Cringe staje się  normą społeczną (podcast)
Jak wykorzystać zjawisko cringe'u w reklamie? Do kogo są skierowane kampanie oparte na cringe'u? Jak powstały reklamy z udziałem Krzysztofa Ibisza i Jacka Stachurskiego? O tym rozmawiamy z Agatą Patołą, engagement lead w Feeders Agency, a także Jackiem Stefanowiczem, dyrektorem kreatywnym w KERRIS.
O autorze
1 min czytania 2023-04-12

Cringe na dobre rozgościł się w popkulturze – nie tylko widzimy go serialach i paradokumentach, ale także w reklamie. Jednak czy taki żenujący humor może być skuteczny w kontekście sprzedażowym? 

W naszym kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy o zjawisku cringe’u, które coraz częściej jest wykorzystywane w kampaniach marketingowych. Przykładem cringe’owej realizacji, którą przytaczamy w naszej rozmowie, jest kampania reklamowa marki ONteledysk do utworu „Więcej warzyw” marki Łowicz. W podcaście rozmawiamy również m.in. o sweterkach ketchupu Włocławek.

– Cringe to jest coś, co jest niewygodne i coś, co jest żenujące. Jednak to, co żenuje, może żenować w też w pozytywny sposób, bo możemy mieć tzw. ciarki wstydu, ale jednocześnie być czymś poruszeni. Cringe krępuje, ale także wywołuje uśmiech – mówi Agata Patoła, engagement lead i specjalistka od komunikacji digitalowej w Feeders Agency.

Czy wszystkie pokolenia śmieją się z cringe’owych żartów? Czy cringe’owe reklamy na dobre zakorzenią się w polskiej reklamie? Jaka marka może sobie pozwolić na komunikację opartą na cringe’u? 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Cringe jest obawą przed oceną. Jest takim lękiem, że za chwilę coś spieprzę – to dlatego wielu z nas ciągle żyje w takiej presji, że np. zaraz powiemy coś głupiego. Dlatego uważam, że jest coś w tym niesamowicie uwalniającego, kiedy cringe staje się dziś normą społeczną, a nawet czymś pożądanym jest zrobienie czegoś, za co można byłoby się wstydzić – mówi Jacek Stefanowicz, creative director w KERRIS Group.

Zapraszamy do wysłuchania nowego odcinka podcastu!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nasi goście:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Agata Patoła – engagement lead i specjalistka od komunikacji digitalowej. Na co dzień układa strategie komunikacji i rozwija kompetencje digitalowe w agencji Feeders. Po godzinach wykładowca, uczy o mediach społecznościowych na Uniwersytecie Opolskim, WSAiB w Gdyni i w IMOK. Prowadzi szkolenia dedykowane dla firm oraz warsztaty i prelekcje na temat social mediów, digital marketingu, strategii i User Experience.

Mówczyni TEDx. Wyróżniona w konkursie Young Creatives w kategorii digital i zwyciężczyni Young Creatives Eurobest. Pracowała dla takich marek jak: Allegro, Alpro, Bosch, Captain Jack, Cinema City, Finlandia, Jack Daniel’s, Męskie Granie, Pizza Hut, Żywiec, vivo, Volkswagen.

Jacek Stefanowicz – creative director w KERRIS Group. Posiada 10 lat doświadczenia w reklamie. Zanim przeszedł do Kerris, jako Associate Creative Director w VMLY&R, obsługiwał blisko 20 marek (m.in. Lidl, Orange, Samsung, IKEA, T-Mobile) i wraz z Piotrem Szkałubą prowadził zespół blisko 40 kreatywnych. 

Jacek wspomina w naszej rozmowie o serialach Nathana Fieldera, który jego zdaniem jest „ojcem cringe’u”: „The Rehearsal”„Nathan for You”.