fot. unsplash.com
Firmy, niezależnie od charakteru działalności, potrzebują materiału, by zapełnić strony internetowe, katalogi, blogi eksperckie czy też newslettery. Finanse, nieruchomości, aranżacja wnętrz, kosmetyka, meblarstwo. Każdy sektor wymaga odpowiedniego podejścia do przygotowania artykułów, opisów produktu czy poradników, jednak nie każdy z nich posiada sposobność, żeby redagować treści wewnątrz swoich firm. Z pomocą może przyjść dobra i zaufana agencja content marketingowa. Jak ją wybrać?
Zobacz również
Content marketing w rękach profesjonalistów
Tworzenie i publikowanie różnego rodzaju treści to cel świadomych konieczności promocji i wyróżnienia swojej marki firm. Według raportu IAB Polska: Content Marketing 80% firm wykorzystuje w swoich działaniach narzędzia content marketingowe, jednak nie wszystkie posiadają opracowaną strategię, którą mogą wdrożyć w życie. Ankietowani za najskuteczniejsze z narzędzi uznali artykuły eksperckie i informacyjne publikowane na serwisach zewnętrznych. Content marketing pozwala budować wizerunek eksperta (na ten cel wskazało 64% badanych), budować wizerunek marki (60% badanych), wzmocnić pozycjonowanie marki i produktu w sieci (48% badanych) czy też pozyskać nowych klientów (40% badanych). Jak widać, stawka jest wysoka i warto podjąć trud, żeby zaproponować swoim czytelnikom i klientom jak najlepszej jakości teksty.
Małe i średnie przedsiębiorstwa nie zawsze mogą powierzyć pisanie artykułów, opisów produktów czy tworzenie infografik swoim pracownikom. Bywa, że dział marketingu składa się z jednej osoby, która ma na swojej głowie wiele zadań uniemożliwiających zajęcie się content marketingiem. Zatrudnienie dodatkowego specjalisty ds. content marketingu nie wchodzi w grę ze względu na niewielki budżet firmy. W tym przypadku dobrze jest pomyśleć o wsparciu z zewnątrz. Dzięki temu zyskamy nie tylko pewność, że praca zostanie dobrze wykonana, ale także czas, pieniądze i gwarancję zadowolenia z efektów.
Agencja content marketingowa – jak wybrać?
Dobrze zaplanowane treści, dopasowane do oczekiwań czytelników i klientów, zwięzłe hasła, uwzględnienie zasad pisania pod SEO. Wszystko to i wiele innych korzyści otrzymamy, kiedy zdecydujemy się na usługi firm content marketingowych. Na rynku jest ich wiele, dlatego też wybór najlepszej wcale nie należy do prostych. Na co warto zwrócić uwagę?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pierwszą rzeczą, która przybliży nas do podjęcia decyzji o współpracy, jest próbka tekstu. Prowadzimy sklep z tapetami i właśnie stoimy przed wyzwaniem wprowadzenia do sklepu internetowego opisów nowej serii? Poprośmy o przygotowanie jednego opisu, dzięki któremu ocenimy, czy sposób pisania i jakość tekstu odpowiadają naszym wymaganiom. Tekst, który spełni oczekiwania z pewnością będzie zapowiedzią zadowalającej współpracy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czas realizacji zamówienia to równie istotna kwestia, jaką należy wziąć pod uwagę. Przygotowanie dobrego artykułu czy atrakcyjnej infografiki wymaga czasu, jednakże w przypadku, kiedy zależy nam szybkiej realizacji, zapytajmy firmę content marketingową o przyspieszenie działań. Weźmy pod uwagę oferowany czas realizacji i zastanówmy się, czy na pewno możemy go zaakceptować. Jeśli proponowane przez agencję terminy są nie do przyjęcia, pomyślmy o negocjacji albo wyborze innej agencji.
Nie bez znaczenia jest także specjalizacja agencji content marketingowej. Być może w swojej ofercie firma wyraźnie zaznacza, że specjalizuje się w tworzeniu opisów kategorii produktowych do sklepów z oświetleniem albo artykułów eksperckich dla branży finansowej. Jeśli tak, weźmy to pod uwagę. Konkretna specjalizacja nie oznacza, że stworzenie tekstów wychodzących poza jej obszar nie jest możliwe, jednak z pewnością określenie profilu daje klientom jeszcze większą gwarancję zadowolenia. Kiedy np. reprezentujemy branżę beauty i wiemy, że agencja content marketingowa posiada doświadczenie w przygotowywaniu strategii i materiałów na potrzeby pokrewnych firm, wówczas w naszych głowach zapala się zielona lampka.
Kolejnym, lecz nie ostatnim wyznacznikiem dobrej agencji content marketingowej, są opinie na temat firmy. Znalezienie recenzji i oceny zadowolonych lub sfrustrowanych klientów jest dzisiaj banalne. Weźmy je pod uwagę, jednak podejdźmy do tematu rozsądnie. Nie każda negatywna opinia jest podstawna. Dla pewności warto poprosić agencję o rozwianie wątpliwości i odniesienie się do konkretnej sytuacji.
Merytoryczne i przyjazne czytelnikowi treści są kluczem do sukcesu firmy. Pozytywnie wpłyną na jej wizerunek, przyciągną potencjalnych klientów, wyróżniają na tle konkurencji. Dobrze jest być obecnym w sieci, występować z pozycji eksperta, radzić i edukować – dzięki temu skutecznie skierujemy odbiorców w stronę swojej firmy.
źródło:
https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2017/02/IABPolska_RaportCM_20170221.pdf