Słynny tweet Burger Kinga mówiący o tym, że „miejsce kobiet jest w kuchni” był częścią serii wpisów opublikowanych przez markę z okazji Dnia Kobiet. I choć to niefortunne stwierdzenie nie zostało użyte przez markę, by urazić przedstawicielki płci żeńskiej – wszak wpisy były częścią kampanii sieci promującej nowy program stypendiów dla kobiet w branży kulinarnej – to przez wielu zostało ono uznane na seksistowskie. Marka szybko jednak przeprosiła i przyznała, że wpis został źle sformułowany.
Głośną wpadkę Burger Kinga postanowiła wykorzystać amerykańska agencja kreatywna Hunt, Gather, która stworzyła kolekcję t-shirtów, plakatów i toreb płóciennych, z której całkowity dochód zostanie przekazany na wsparcie organizacji Girls Empowerment Network wspierającej kobiety.
Zobacz również
W ramach promocji kolekcji została utworzona specjalna strona internetowa o nazwie Burger Queen, na której znajdziemy m.in. t-shirty z hasłem „Women belong wherever the f*ck they want”, a także plakaty okraszone napisem „Queens Unite! Dethrone the king”.
Nie zabrakło także haseł nawiązujących do sloganu Burger Kinga – zamiast „Have it Your Way” tutaj mamy „Have it Her Way”. Całość zaś utrzymana w stylu charakterystycznym dla marki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Burger King został sponsorem kobiecej drużyny piłkarskiej Stevenage Football Club. W związku z tym marka postanowiła zmienić swoją nazwę na „Burger Queen”.