Agencja Hunt, Gather wykorzystała wpadkę Burger Kinga i stworzyła kolekcję, z której dochód pójdzie na wsparcie kobiet

Agencja Hunt, Gather wykorzystała wpadkę Burger Kinga i stworzyła kolekcję, z której dochód pójdzie na wsparcie kobiet
Amerykańska agencja kreatywna Hunt, Gather postanowiła wykorzystać słynny tweet Burger Kinga o treści „miejsce kobiet jest w kuchni” i stworzyła kolekcję humorystycznych t-shirtów, plakatów oraz toreb płóciennych, z których dochód zostanie przekazany na wsparcie kobiet.
O autorze
1 min czytania 2021-03-12

Słynny tweet Burger Kinga mówiący o tym, że „miejsce kobiet jest w kuchni” był częścią serii wpisów opublikowanych przez markę z okazji Dnia Kobiet. I choć to niefortunne stwierdzenie nie zostało użyte przez markę, by urazić przedstawicielki płci żeńskiej – wszak wpisy były częścią kampanii sieci promującej nowy program stypendiów dla kobiet w branży kulinarnej – to przez wielu zostało ono uznane na seksistowskie. Marka szybko jednak przeprosiła i przyznała, że wpis został źle sformułowany.

Głośną wpadkę Burger Kinga postanowiła wykorzystać amerykańska agencja kreatywna Hunt, Gather, która stworzyła kolekcję t-shirtów, plakatów i toreb płóciennych, z której całkowity dochód zostanie przekazany na wsparcie organizacji Girls Empowerment Network wspierającej kobiety.

W ramach promocji kolekcji została utworzona specjalna strona internetowa o nazwie Burger Queen, na której znajdziemy m.in. t-shirty z hasłem „Women belong wherever the f*ck they want”, a także plakaty okraszone napisem „Queens Unite! Dethrone the king”. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie zabrakło także haseł nawiązujących do sloganu Burger Kinga – zamiast „Have it Your Way” tutaj mamy „Have it Her Way”. Całość zaś utrzymana w stylu charakterystycznym dla marki. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Burger King został sponsorem kobiecej drużyny piłkarskiej Stevenage Football Club. W związku z tym marka postanowiła zmienić swoją nazwę na „Burger Queen”.