Rusza kolejna edycja kampanii Barefoot Projekt Czysta Plaża – inicjatywy promującej utrzymywanie czystości na plaży. Kampania ma na celu edukację ekologiczną i szerzenie idei odpowiedzialnego wypoczynku. Po raz kolejny agencja John Pitcher porusza temat sprzątania po sobie w trakcie letnich wypoczynków w plenerze. Tym razem, dla marki Barefoot Wine, połączyła siły z agencją Brave Hearts, która w projekcie odpowiada za współpracę z influencerami oraz media relations.
– Bardzo się cieszymy, że temat czystych plaż i brzegów rzek staje się jednym z najważniejszych letnich przekazów – komentuje Agata Zambrowicz z agencji John Pitcher – W szczególności cieszy nas fakt, że władze miast coraz częściej podejmują ten temat, ale również biznes upatruje tu ciekawego pretekstu do kampanii wizerunkowych. Taka synergia działań zapewni „zmasowany atak” oraz rozpowszechnianie się mody na nieśmiecenie nad wodą – dodaje.
Zobacz również
Na edukacji i sprzątaniu polskich plaż się jednak nie kończy. Udział w projekcie to także doskonała okazja do wspólnej zabawy. Na wolontariuszy czeka szereg atrakcji i zabaw na plażach oraz w zaprzyjaźnionych beach barach. Tegoroczną edycję projektu wspierają m.in.Filip Chajzer oraz Krzysztof Jankowski Jankes. Każdy z nich utworzy własną drużynę wolontariuszy i wyruszy w poszukiwaniu zalegających na plaży śmieci w ramach inicjatywy „Barefoot Beach Rescue Challenge”.
– Na organizowanej przez nas akcji zyskują: mieszkańcy miast, turyści, marka Barefoot, która zainspirowała akcję oraz oczywiście środowisko naturalne. Działania mające na celu budowanie świadomości ekologicznej oraz odpowiedzialności za środowisko powinny w dzisiejszych czasach zajmować ważne miejsce w strategii komunikacyjnej. Tego oczekują konsumenci, szczególnie od branży FMCG – uzupełnia Marzena Witczyńska z agencji Brave Hearts.
Barefoot Projekt Czysta Plaża rozpocznie się 8 lipca wielkim sprzątaniem plaży miejskiej w Gdańsku przy Molotece, 13 lipca skieruje swoje kroki do Łeby (plaża przy Costa Dorada), a zakończy 22 lipca w Warszawie (wybrzeże przy Beach Bar).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Projekt jest częścią międzynarodowej akcji Barefoot Beach Rescue Project. Inicjatywa ta powstała w 2007 roku w Stanach Zjednoczonych, solidaryzując lokalne społeczności wokół przywracania naturalnej równowagi wybrzeżom. Od tego czasu, akcja dotarła na 5 kontynentów i zmobilizowała prawie 30 tysięcy wolontariuszy, którym udało się uzbierać ponad 24 tony śmieci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizatorem projektu jest producent marki Barefoot Wine. Marka od wielu lat wspiera działania charytatywne organizacji non-profit oraz wydarzenia kulturalne i artystyczne. Barefoot to Nr 1 pod względem sprzedaży win w USA. Ta kalifornijska marka zdobyła na całym świecie ponad 1800 nagród, co stawia ją jako najczęściej nagradzaną markę wina w USA od 2005 roku i jedną z najczęściej nagradzanych na świecie.
Współorganizatorem projektu w Polsce jest Stowarzyszenie Czysta Polska, które podejmuje szereg inicjatyw na rzecz ochrony środowiska, prowadzi edukację ekologiczną oraz aktywnie przeciwdziała nielegalnemu składowaniu odpadów.
Agencja John Pitcher odpowiedzialna za kampanię dla Barefoot Wine. Partnerem przy realizacji części działań jest agencja Brave Hearts.