Agencja More Bananas odpowiedzialna za komunikację marki Dragma

O autorze
1 min czytania 2022-07-07

Jak wyróżnić się niebanalną komunikacją pośród wielu marek alkoholi premium, obecnych na polskim rynku? Właśnie z takim wyzwaniem zmierzyli się specjaliści z More Bananas w ostatnich miesiącach. Dragma – nowy, polski gracz w segmencie wermutów, zlecił krakowskiej agencji stworzenie strategii promocji marki oraz przygotowanie jej landing page.

Zadaniem agencji było zaplanowanie komunikacji marki jako przekornego outsidera, który zna swoją wartość, chadza własnymi drogami i nie porównuje się z nikim. To ostatnie było szczególnie ważne, bo komunikacja marek z segmentu alkoholi premium to wyjątkowo wymagający obszar, bogaty w niebanalne taktyki i nieoczywiste narzędzia.

Kiedy usłyszeliśmy „rzemieślniczy wermut z Polski”, zrobiliśmy research i zrozumieliśmy, że komunikacja musi być trochę „niegrzeczna”. Łamanie schematów jest w DNA tej marki, więc i my poszliśmy wbrew regułom. Tak jak ci, którzy wymyślili wermut na kilkaset lat przed Włochami. Opracowanie strategii i egzekucji trwało dość długo. Rynek alkoholi rządzi się swoimi prawami, a ich reklamowanie podlega specyficznym ograniczeniom, do których mimo wszystko trzeba się stosować. Klient otrzymał od nas komplet informacji i road map niezbędne do launchu i samodzielnego prowadzenia komunikacji brandu – podkreśla Ania Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.

Strategia zawiera opisy celów krótkoterminowych i długoterminowych, wraz z uzasadnieniem oraz miernikami sukcesu, dobór kanałów i narzędzi marketingowych, a także plan egzekucji z harmonogramami aktywności w ramach danego kanału (wraz z doborem narzędzi i przykładami realizacji), metodami analizy efektów i szacowanym budżetem aktywności marketingowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
„Współpraca z „Bananami” podczas tworzenia strategii komunikacji dla DRAGMY była świetną przygodą. Połączenie profesjonalizmu i kreatywności doprawione szczyptą przekory, dało wyjątkowy efekt – podsumowuje Katarzyna Lassota, współtwórczyni marki Dragma.

Za przygotowanie strategii i landing page odpowiadał zespół w składzie: Ania Ledwoń-Blacha, (creative owner), Michał Oleksiej (art director) oraz Olek Czerniewicz (marketing manager). Klient wybrał agencję dzięki poleceniom firmy odpowiedzialnej za identyfikację graficzną marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się