– Stanęliśmy przed wyzwaniem, jak dotrzeć do młodej grupy docelowej z tak – wydawałoby się – poważnym kontentem, jak kariera. Chcieliśmy ściągnąć ich w naturalne dla nich miejsce. Dlatego zdecydowaliśmy się na komunikację w mediach społecznościowych, a następnie – przyglądając się rozłożeniu grup wiekowych – wybraliśmy do naszej komunikacji Instagram, gdzie 35% użytkowników jest w wieku od 18 do 24 lat. Następnym krokiem było dopasowane naszych treści to tego właśnie kanału. Wzięliśmy pod uwagę czytelność materiałów na mobile, czy chętnie oglądane Insta Stories, które stały się podstawą naszej komunikacji. Mimo specjalistycznego kontentu, nasze treści docierają obecnie nawet do 2 milionów użytkowników miesięcznie, co potwierdza, że obrana przez nas strategia była słuszna – mówi Marta Janiszewska, senior digital strategist w The Digitals (Grupa S/F).
Job.Starter pełni rolę nowego medium Pracuj.pl. Pojawiają się tam ciekawe artykuły oraz tips&tricks ze świata studiów, pracy i przedsiębiorczości. Zawiera także profile pracodawców, którzy mają interesującą ofertę dla młodych ludzi.
Zobacz również
– Jako lider cyfrowej rekrutacji stale obserwujemy zachowania i potrzeby kandydatów na rynku pracy, także tych najmłodszych. Wiemy, że młodzi kandydaci szczególnie potrzebują wsparcia w stawianiu pierwszych kroków na rynku pracy. Zazwyczaj nie posiadają dużego doświadczenia, nie wiedzą, na co mogą liczyć u danego pracodawcy, w danej branży. Potrzebują też prostych wskazówek, jak przygotować się na rozmowę, jakie lektury warto przeczytać, jak napisać dobre CV. Taką edukację prowadzimy na co dzień w naszym serwisie. Teraz do kanałów komunikacji z młodymi kandydatami dołączamy także Instagram – medium, które jest dla nich bardziej naturalne i które pozwala nam na budowanie ciekawego, angażującego i niestandardowego jak na Pracuj.pl kontentu. Dzięki idei The Digitals mamy szansę na interaktywny kontakt i zbudowanie dwustronnej relacji z kandydatami z segmentu junior – dodaje Katarzyna Kociuba, brand marketing manager Pracuj.pl.
Kanał Job.Starter to także nowy produkt w portfolio Pracuj.pl, który oferuje firmom możliwość budowania wizerunku pracodawcy w innowacyjnej formie.
– Pracodawcy coraz więcej uwagi poświęcają na działania Employer Brandingowe, które precyzyjnie docierają do ich target grupy. Szczególnie kontakt z najmłodszymi kandydatami wymaga dostosowania narzędzi oraz formy komunikacji do potrzeb generacji „Z”. Job.Starter to wyjątkowy kanał, który daje pracodawcom możliwość budowania wizerunku za pomocą angażujących formatów takich jak Insta Stories, video, live, Q&A czy infograficzne posty. Młodzi kandydaci oczekują informacji podanych w przejrzystej i skondensowanej formie. Krótkie formy prezentacji oferty pracodawców, które publikujemy na Job.Starterze są przez nich najlepiej przyswajane. Takie niestandardowe podejście do kontaktu z kandydatem, wykraczające poza firmowe strony karier skraca dystans, a także sprawia, że pracodawca wydaje się bardziej dostępny. Warto podkreślić, że Job.Starter to pierwsze takie rozwiązanie na rynku. Występujemy w roli Influencera, który promuje najlepszych pracodawców serwując jednocześnie edukacyjny i lifestylowy kontent podpowiadający studentom, jak znaleźć swoje miejsce na rynku pracy i rozwinąć skrzydła kariery – komentuje Emilia Dąbrowska, category manager Pracuj.pl.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing