Powiedzenie „rzeczy genialne zwykle są bardzo proste” znalazło swoje odzwierciedlenie w wideoklipie, który powstał na potrzeby tej kampanii. No bo jak inaczej podsumować prosty pomysł, aby finansowanie samochodów elektrycznych promować piosenką Elektrycznych Gitar?
– Kiedy tworzyliśmy i wewnętrznie testowaliśmy różne koncepcje promowania finansowania, jedna z nich wzbudziła szczególne emocje. Była to wizja Elektrycznych Gitar w elektrycznych samochodach, zestawienie tak naturalne i oczywiste, że aż dziwne, że nikt wcześniej nie dostrzegł tkwiącego w nim potencjału – mówi Marek Szpak, head teamu kreatywnego w Vision & People.
Zobacz również
– Wszystko zaczęło się od pomysłu, aby naszą elektromobilną ofertę promował sparafrazowany lejtmotyw „Noś długie włosy jak my” znany z przeboju zespołu Elektryczne Gitary. Bez wahania postawiliśmy na ten hasłowy twist i wymyśliliśmy „Jedź elektrykiem jak my!”, które stało się hasłem całej kampanii. Kuba Sienkiewicz napisał nowe słowa do swojego przeboju sprzed lat i wystąpił dla nas wraz z całym zespołem – dodaje Mateusz Granoszek, Kierownik Działu Marketingu w Volkswagen Financial Services.
Na potrzeby kampanii „Jedź elektrykiem jak my!” powstał dwuminutowy klip, a także krótszy spot telewizyjny, który będzie emitowany w grudniu w głównych i tematycznych kanałach Polsatu oraz TVN. Agencja Vision & People przygotowała również materiały do kampanii w największych portalach internetowych i mediach społecznościowych.
W zrealizowanym materiale na szczególną uwagę zasługuje bardzo wysoka jakość produkcji oraz niezwykle starannie wybrane lokalizacje planu zdjęciowego. W finałowej scenie można zobaczyć np. warszawską Halę Wysokich Napięć – miejsce niezwykle klimatyczne, a przede wszystkim mocno związane z szeroko rozumianą elektrycznością.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kreatywna współpraca agencji marketingowej Vision & People z zespołem Elektryczne Gitary pozwoliła zbudować autentyczny, a przede wszystkim atrakcyjny dla odbiorców przekaz na temat elektromobilności. Współpraca pokazała także, że muzyka i marka mogą stworzyć nową jakość w komunikacji reklamowej. Jej efekty można zobaczyć tutaj.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: YouTube