Agencja endorfina events należy do czołowych podmiotów na swoim rynku w Polsce. Specjalizuje się w organizacji eventów korporacyjnych (kongresów czy konferencji), jak również marketingowych, np. związanych z wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług. Ma także duże doświadczenie w organizowaniu wydarzeń muzycznych. Od kilku lat realizuje projekty w Polsce oraz w całym regionie Europy Środkowowschodniej. Z kolei WebTalk to jedna z największych niezależnych agencji digitalowych w kraju. Jej najważniejsze obszary działania to budowanie i realizowanie strategii dla marek w sieci, rozwój sprzedaży w segmencie e-commerce oraz komunikacja mediach społecznościowych. Posiada rozbudowane działy kreacji i strategii, a także studio fotograficzne in-house. Ma na koncie kampanie na 40 rynkach zagranicznych.
Po połączeniu spółek ich przychody w 2017 roku wyniosą ponad 30 mln zł brutto. Obie agencje będą nadal działać na rynku pod dotychczasowymi markami.
Zobacz również
„Połączenie budżetów dwóch spółek w jeden to oczywiście strategia skalowania biznesu, jednak najważniejsi są ludzie. To oni zbudowali obydwie marki i pracowali na ich sukces przez 9 lat w przypadku endorfina events, i 7 lat w przypadku WebTalk. Dlatego nie zamierzamy wprowadzać rewolucyjnych zmian w zespołach i zarządzaniu spółkami” — mówi Agnieszka Sołtysiak, członek zarządu endorfina events i WebTalk.
W WebTalk na stanowisku dyrektora zarządzającego pozostanie Michał Dunin (jednocześnie Prezes WebTalk). Z kolei w endorfina events funkcję dyrektora zarządzającego i członka zarządu nadal pełnić będzie Michał Kaleta. Czteroosobowy zarząd nowo powstałej grupy to jednocześnie jej wspólnicy: Agnieszka Sołtysiak (odpowiedzialna z finanse grupy), Michał Kaleta (odpowiedzialny za zarządzanie obszarem eventowym), Michał Dunin (odpowiedzialny za obszar digital) i Maciej Ledzion (odpowiedzialny za rozwój biznesu grupy).
„Od kilku lat poszukiwaliśmy właściwego partnera, który umożliwiłby dalszy dynamiczny rozwój spółki i wzmocnił nas w zakresie pozyskiwania nowych klientów. Połączenie sił z endorfina events oceniam jako świetne rozwiązanie” — dodaje Michał Dunin, prezes WebTalk i członek zarządu endorfina events.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
„Rynek wymaga od agencji działań wielokanałowych, dlatego połączenie kompetencji event marketingowych i digitalowych jest naturalnym uzupełnieniem dla obu firm. To jednak dopiero początek, ponieważ nasze długofalowe plany rozwoju i poszerzania kompetencji sięgają znacznie dalej” – mówi Maciej Ledzion, członek zarządu endorfina events i WebTalk.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Drugi z dotychczasowych partnerów WebTalk, Maciej Maślak, żegna się ze spółką. „Pozostajemy w doskonałych relacjach, o czym świadczy choćby fakt, że Maciej pozostanie konsultantem w relacjach biznesowych z niektórymi klientami. Dziękuję mu za lata wspólnej pracy” — dodaje Michał Dunin.
„Obie agencje charakteryzuje ugruntowana pozycja rynkowa i nastawienie na najwyższą jakość, czego dowodem są liczne nagrody i wyróżnienia, chociażby tytuły agencji roku w swoich kategoriach dla obu firm” — kończy Michał Kaleta, członek zarządu endorfina events i WebTalk.
Doradcą transakcyjnym i w procesie połączenia spółek był Jacek Carbol, wcześniej zarządzający funduszem FIPP w ramach Polskiego Funduszu Rozwoju. Był także związany m.in. z funduszami private equity Value4Capital i Innova Capital, jak również — jako konsultant — z PwC w Warszawie i Monitor Group w Nowym Jorku.