Agnieszka Książek (Vienna Life): Wystarczy się uważnie rozejrzeć, a inspiracja czeka za rogiem

Agnieszka Książek (Vienna Life): Wystarczy się uważnie rozejrzeć, a inspiracja czeka za rogiem
„Każda marka ma swoje unikalne DNA i idealnie jest, kiedy udaje się wokół niej zgromadzić „wyznawców” tej samej filozofii.” – z Marketingową 11 zmierzyła się Agnieszka Książek, dyrektor marketingu Vienna Life.
O autorze
3 min czytania 2018-09-18

1. W marketingu najważniejsze jest…

Być autentycznym i konsekwentnym w realizowanych działaniach marketingowych. Każda marka ma swoje unikalne DNA i idealnie jest, kiedy udaje się wokół niej zgromadzić „wyznawców” tej samej filozofii. Nie należy nikogo uszczęśliwiać na siłę i koniecznie być lubianym przez wszystkich.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

…dodała skrzydeł i nakręciła mnie pozytywnie kampania społeczna: Pozytywne Obroty. Za cel tej akcji postawiliśmy sobie edukację i zmianę nawyków dzieci i młodzieży w zakresie bezpiecznego poruszania się na drodze. Współpracowaliśmy z fantastyczną ambasadorką – Dorotą Stalińską, która od lat działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Obdarowaliśmy dzieciaki odblaskowymi gadżetami, jednocześnie prowadząc dla nich szkolenia. A to wszystko było możliwe dzięki kilometrom przejechanym przez uczestników maratonów rowerowych, których Vienna Life była sponsorem. Kilometry przeliczaliśmy na złotówki, a złotówki na szkolenia.

Pozytywny przekaz, duże zaangażowanie mediów i lokalnej społeczności, setki tysięcy przejechanych kilometrów i tysiące przeszkolonych dzieci wyposażonych w odpowiednie oznakowanie, aby mogli poruszać się bezpiecznie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Sporym wyzwaniem było przeprowadzenie rebrandingu. Proces jako taki nie jest niczym nowym w życiu marketera, ale kompleksowa jego realizacja w bardzo krótkim czasie to już solidna próba charakteru. Dla końcowego odbiorcy to tylko ten moment, kiedy stwierdza: „O zmienili nazwę i kolory”, dla osób realizujących projekt to szereg prac zarówno z poziomu strategicznego myślenia, jak i detalicznego planowania.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Jesienią 2017 r. zrealizowaliśmy kampanię wizerunkową pod hasłem: „Nie bądź dzieckiem – pieniądze się liczą”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Celem kampanii było zwrócenie uwagi na fakt, że w finansach trzeba brać sprawy w swoje ręce i traktować je poważnie. Warto mieć w sobie dziecięcą radość, ale lepiej zachować ją na inne sfery życia. Dlatego zaprosiliśmy Polaków do podjęcia aktywnych działań w kwestiach finansowych, zwracając szczególną uwagę na konieczność edukacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: www.gutenberg-networks.pl/portfolio-item/vienna-life-nie-badz-dzieckiem

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

W naturalny sposób szczególną uwagę kieruję w stronę kampanii związanych z branżą finansową i zwykle doceniam te, które edukują i skutecznie rozmawiają o problemach społeczeństwa. Taką kampanią może być kampania ING Banku Śląskiego – Pożycz tak, aby zyskać więcej.


Bank zwrócił uwagę, że pomimo kosztów, pożyczone pieniądze można zainwestować w siebie. W efekcie rozwiniemy swoje kompetencje i zainteresowania. Albo zrealizujemy cele, dzięki którym możemy poprawić jakość naszego życia.

Kampania została nagrodzona statuetką Effie – w bardzo trudnej kategorii „Long term marketing excellence”.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Personalizacja i content, np. poprzez jeszcze większe wykorzystanie interaktywnych form na stronach internetowych: wyświetlania treści w bardziej przekonujący, animowany i wizualnie atrakcyjny sposób. No i wirtualna rzeczywistość, która staje się coraz powszechniejszym narzędziem marketingowym dużych i małych marek. Wyzwaniem jest korzystanie z rzeczywistości wirtualnej w sposób zbieżny z całą komunikacją marki i odpowiedni dla docelowych odbiorców.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Trudno o takie wskazanie, ponieważ niektóre działania sprawdzają się doskonale w jednych branżach, czy grupach docelowych, z kolei w innych są zupełnie nieefektywne.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Zaufanie i nadawanie na tych samych falach. Zaufanie jest niezbędne zarówno na etapie realizowanych na co dzień zadań, jak i na etapie eksplorowania nowych pomysłów strategicznych. Bycie na tej samej fali pozwala na szybką komunikację i unikanie nieporozumień.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Przede wszystkim ze spotkań z ludźmi, dyskusji z nimi i wymiany doświadczeń. Jestem obserwatorem i często inspiracje czerpię, przyglądając się, jak ludzie zachowują się w różnych sytuacjach, jak komentują i odbierają wysyłane do nich komunikaty. Dlatego m.in. bardzo cenię sobie spotkania z naszymi klientami w ramach Rady Klientów, która działa od ponad roku i daje możliwość bezpośredniego kontaktu w tzw. „realu”.

Wystarczy się uważnie rozejrzeć, a inspiracja czeka za rogiem… 🙂

10. Moja kampania marzeń…

Wciąż przede mną… ale to będzie kampania, która będzie miała wpływ na rzeczywistość i zmotywuje do zmian na lepsze.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Ciągle mogę poszerzać swoje horyzonty. Na przestrzeni ostatnich lat bardzo zmienił się sposób działania w marketingu, jak i postrzegania tego, jaki wpływ może mieć marketing na rozwój firmy.

 

O rozmówczyni:

Agnieszka Książek
dyrektor marketingu Vienna Life

Ekspert w dziedzinie marketingu i komunikacji, specjalizuje się w branży finansowej. Z firmą Vienna Life (wcześniej: Skandia Życie) związana jest od 2007 r. Ukończyła Szkołę Główną Handlową na Wydziale Ekonomii oraz Chartered Institute of Marketing.