„Czy sztuczna inteligencja może wiedzieć, kim jestem, po prostu na mnie patrząc?” – takie pytanie zadali sobie twórcy instalacji zaprezentowanej ostatnio podczas festiwalu ADC w Hamburgu. Swoją konstrukcją przedstawiciele multidyscyplinarnego duetu mots chcieli zwrócić uwagę na to, jak łatwo dajemy AI dostęp do informacji o nas i prawo do oceniania.
Początkowo kompozycja „AI & Me” była jedynie zbiorem prac ukazujących to, jak widzi nas sztuczna inteligencja, ale z czasem autorzy przekształcili ją w nietypową maszynę. Co ciekawe, instalacja aktualizuje się na bieżąco, w oparciu o kontakt z oglądającymi ją ludźmi.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Punktem wyjścia do aktualnej wersji instalacji duetu mots był „Konfesjonał”, czyli maszyna oceniająca ludzi na podstawie wyglądu, a następnie wydająca bezpośrednie osądy na ich temat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zbudowaliśmy „Konfesjonał” niekoniecznie jako kabinę do osądów, ale jako interaktywną maszynę, bezcelowo obnażając nasze uzależnienie od oceniania i otrzeźwiającą myśl, że bycie ograniczonym do zbioru danych może w rzeczywistości być zabawne – tłumaczy Oktawian Mot, artysta mots.
Pozostałe elementy instalacji „AI & Me” można znaleźć na stronie internetowej twórców. Jak tłumaczą autorzy projektu, „AI & Me” ma nie tylko zachęcać ludzi do refleksji nad tym, w jaki sposób widzi nas AI, ale także być początkiem rozmowy na temat etycznych wymiarów sztucznej inteligencji w naszym życiu.
Zdjęcia: Vimeo
PS #FollowingWildfire: AI skanuje zdjęcia w social mediach i pomaga wykryć zagrożenie pożarowe
Tentree oraz Dentsu Creative Canada stworzyły narzędzie, które ma pomóc w proaktywnej walce z pożarami. Follow Wildfire wykorzystuje sztuczną inteligencję do identyfikowania dymu oraz płomieni na grafikach publikowanych w mediach społecznościowych.
PS2 Danio stawia na sztuczną inteligencję we współpracy z influencerami
Marka Danio, należąca do portfolio Danone, rozpoczyna kampanię influencerską kremowych jogurtów pitnych. Do przygotowania kreacji użyto technologii, takich jak CGI (Computer Generated Imagery) oraz AI (Artificial Intelligence), co pozwoliło stworzyć angażujące i wizualnie atrakcyjne treści. To kolejna odsłona rozpoczętych w kwietniu działań.