Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

#FollowingWildfire: AI skanuje zdjęcia w social mediach i pomaga wykryć zagrożenie pożarowe

#FollowingWildfire: AI skanuje zdjęcia w social mediach i pomaga wykryć zagrożenie pożarowe
Tentree oraz Dentsu Creative Canada stworzyły narzędzie, które ma pomóc w proaktywnej walce z pożarami. Follow Wildfire wykorzystuje sztuczną inteligencję do identyfikowania dymu oraz płomieni na grafikach publikowanych w mediach społecznościowych.
O autorze
2 min czytania 2024-06-04

W zeszłym roku pożary lasów w Kanadzie ustanowiły rekordy pod względem czasu trwania i zniszczeń, wpływając zarówno na ludzi, jak i społeczność. Eksperci przewidują, że nadchodzący sezon pożarów będzie jeszcze poważniejszy. W tym roku Kanadyjczycy będą mogli zaalarmować lokalne władze i pomóc wykryć nawet 55% pożarów, które nie są łatwo wykryte za pomocą technologii teledetekcyjnych wykorzystanych w narzędziu Follow Wildfire.

Follow Wildfire pomoże wykryć zagrożenie pożarem, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Specjalnie zastrzeżony algorytm jest w stanie przeskanować obrazy opublikowane na znanych platformach społecznościowych, by z dużą dokładnością znaleźć dym lub płomienie. Ważne, żeby przy grafice użyć hasztagu „#FollowingWildfire”.

fot. CNW Group/tentree

Jak dokładnie działa Follow Wildfire?

  • Użytkownik dołącza do Follow Wildfire, aby pomóc chronić środowisko, robi zdjęcia na świeżym powietrzu i oznacza je hasztagiem „#FollowingWildfire”.
  • Algorytm w czasie rzeczywistym skanuje główne platformy mediów społecznościowych i szuka obrazów, przy których użyto odpowiedni tag. Następnie wykazywane są wczesne oznaki pożaru, takie jak dym lub płomienie. 
  • Po wykryciu potencjalnego pożaru, algorytm integruje dane regionalne (pogodowe oraz roślinne), co pomaga w ocenie potencjału zapłonu, rozprzestrzeniania się i intensywności spalania. 
  • Następnie, przeszkolony specjalista od pożarów lasów przegląda grafiki oraz dane, aby wykluczyć fałszywe alarmy, które sztuczna inteligencja mogła błędnie uznać jako ryzyko. Użytkownik mediów społecznościowych otrzymuje informację zwrotną od specjalisty.
  • Jeśli zdjęcie zawiera wczesne oznaki pożaru, użytkownik mediów społecznościowych jest proszony o skontaktowanie się z infolinią lokalnego urzędu straży pożarnej w celu powiadomienia o wykryciu pożaru. 

fot. followingwildfire.com

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jesteśmy firmą zajmującą się sadzeniem drzew, która sprzedaje odzież zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju, a naszą wizją jest ułatwienie przywracania planety. Sadzimy drzewa na całym świecie, a jednym z naszych celów jest sadzenie drzew w Kanadzie, które zostały utracone w wyniku pożarów. Dzięki naszemu narzędziu Follow Wildfire ludzie mogą pomóc chronić nasze lasy i społeczności – powiedział Derrick Emsley, współzałożyciel i dyrektor generalny Tentree.

– Following Wildfire wykorzystuje wspólne siły transformacyjnej kreatywności, danych i technologii, dostarczając narzędzie, które, mamy nadzieję, sprawi, że każdy Kanadyjczyk poczuje, że może przyczynić się do pomocy w zarządzaniu pożarami w tym sezonie – powiedział Jordan Doucette, prezes i dyrektor kreatywny Dentsu Creative Canada.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej informacji na temat śledzenia Wildfire i możliwości zaangażowania się można znaleźć tutaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: CNW Group/tentree

PS Toronto przestrzega przed pożarami w mieszkaniach niekonwencjonalnymi reklamami

W przestrzeni miejskiej Toronto, w 2019 roku, pojawiły się niekonwencjonalne reklamy, które imitowały płomienie wydobywające się z garnka. W ten sposób władze miasta chciały zwrócić uwagę społeczeństwa na tragiczne konsekwencje wynikające z nieuważnego gotowania.