Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków doszedł do wniosku, że AI w dużej mierze wpływa na zachowania klientów oraz na przedsiębiorstwa. CMA wskazał, że modele oparte na sztucznej inteligencji mogą przekształcić wiele sfer funkcjonowania rynku, np. bezpieczeństwa, ochrony praw autorskich czy praw człowieka.
Rząd brytyjski, chcąc zapewnić, że AI może przynieść korzyści konsumentom i przedsiębiorstwom, zwrócił się do organów regulacyjnych, by zastanowiły się nad tym, jak wspierać rozwój AI, ale z zachowaniem pięciu zasad:
Zobacz również
-
bezpieczeństwa, ochrony i solidności,
-
odpowiedniej przejrzystości i możliwości wyjaśnienia,
-
sprawiedliwości,
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
-
odpowiedzialności i zarządzania,
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
zaskarżalności i zadośćuczynienia.
– Sztuczna inteligencja pojawiła się w świadomości publicznej w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ale od jakiegoś czasu znajduje się na naszym radarze. To szybko rozwijająca się technologia, która może zmienić sposób, w jaki firmy konkurują, a także napędzać znaczny wzrost gospodarczy – mówi Sarah Cardell, dyrektor generalny CMA.
Opinie i dowody będą gromadzone do 2 czerwca 2023 r. Sprawozdanie oraz nowe ustalenia CMA mają pojawić się we wrześniu br.
PS UOKiK ukarał handlarza fałszywymi opiniami
UOKiK nałożył karę w wysokości 40 tys. zł na jedną z poznańskich agencji marketingowych. Prezes Urzędu ustalił, że przedsiębiorca umyślnie wprowadzał konsumentów w błąd, publikując fikcyjne opinie w wizytówkach Google Maps.
PS 2 UOKiK podsumowuje swoją działalność w 2022 roku
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał w 2022 roku ponad 950 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów. To 430 mln zł nałożonych kar.