Według Instytutu Gallupa w 2023 roku jednym z większych problemów pracodawców było zjawisko quiet quitting, czyli „ciche wycofywanie się” związane m.in. z niskim zaangażowaniem, wypaleniem zawodowym, stresem, brakiem poczucia sensu. Inną trudnością jest upowszechnienie się zdalnego i hybrydowego modelu pracy. Samotność to realne wyzwanie dzisiejszego świata. 36 proc. obywateli UE poniżej 30 roku życia czuje się samotnie przez większość czasu, a 54 proc. Polaków odczuwa samotność na poziomie przekraczającym średnią dla populacji.
W maju tego roku odbędzie się 13. edycja akcji „HumanBE – Dwie Godziny Dla Rodziny/dla Człowieka”, organizowanej przez Instytut Humanites – Człowiek i Technologia. Co roku akcji towarzyszy inny motyw przewodni, ukierunkowany na wagę bliskości w domu i w pracy. Hasło przewodnie tegorocznej edycji brzmi: Wielkie marzenia łączą pokolenia! Akcja #HumanBE #2h4family skierowana jest do wszystkich podmiotów, które zatrudniają ludzi i zależy im na tym, aby osoby tworzące firmę czy instytucję pracowały w poczuciu sensu i dobrostanu. Uczestnicy zachęcani są do zadbania o relacje w rodzinie i z najbliższymi osobami jak również wewnątrz firmy.
Zobacz również
– Od początku istnienia Instytutu Humanites zastanawiamy się, dokąd zmierzamy jako społeczeństwo i na jakich fundamentach chcemy je budować oraz jak wykorzystać szanse, które niosą nowe technologie, aby człowiek pozostał ich podmiotem, a nie obiektem – mówi Zofia Dzik, Prezes Instytutu Humanites, pomysłodawczyni akcji „Dwie Godziny”.
W dotychczasowej nazwie polskiej kampanii wellbeing dla pracodawców nieprzypadkowo znalazł się element „HumanBE”.
– Bo zmiana zaczyna się od każdego człowieka. Również ze względu na fakt międzynarodowego sukcesu naszej akcji, do której od kilku lat dołączają pracodawcy ze wszystkich kontynentów, postanowiliśmy w tym roku rozszerzyć jej nazwę o człon HumanBE – dodaje Katarzyna Lorenz, Dyrektorka komunikacji i PR Instytutu Humanites.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pierwsi ambasadorowie tegorocznej kampanii to Krzysztof Wielicki, jeden z najwybitniejszych himalaistów świata oraz Jan („Jasiek”) Mela, polski podróżnik i działacz społeczny, najmłodszy w historii zdobywca dwóch biegunów w jednym roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko