Obecnie wśród największych dostawców darmowych skrzynek pocztowych na świecie widoczny jest trend nadający zaangażowaniu odbiorców największe znaczenie przy stosowaniu filtrów antyspamowych.
Gmail priorytetyzuje maile pochodzące od nadawców, z którymi wcześniej wchodziliśmy w interakcję odpisując na maile lub oznaczaliśmy je gwiazdką. W ten sposób przyszła komunikacja od tych zaufanych nadawców trafia do foldera „Priority Inbox”, co zwiększa jej widoczność wśród odbiorców. Z kolei Hotmail mierzy między innymi liczbę wiadomości usuniętych chwilę po przeczytaniu lub od razu po otrzymaniu oraz częstotliwość otrzymywania i czytania wiadomości od konkretnych nadawców.
Zobacz również
Jeżeli więc dany nadawca wysyła często, a jego wiadomości są rzadko otwierane, a z reguły kasowane, to może być pewien, że niebawem jego przyszła komunikacja zacznie trafiać do spamu. Mimo, iż będzie to całkowicie legalna z punktu widzenia prawa komunikacja z własnymi odbiorcami, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych.
Najczęstszymi czynnikami wpływającymi na utratę zainteresowania kampniami danego nadawcy są:
- za duża częstotliwość wysyłek (54% odpowiedzi respondentów)
- nudna i powtarzalna treść (49%)
- chęć ograniczenia zbyt wysokiej ogólnej ilości otrzymywanych maili (47%).
Aby rozwiązać ten problem marketerzy powinni:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- wprowadzić centrum preferencji umożliwiające odbiorcom zmianę częstotliwości i tematyki otrzymywanych wiadomości
- poprosić odbiorców o dodanie adresu email nadawcy do kontaktów w swoim kliencie poczty
- wysyłać do nowych użytkowników wiadomości zawierające linki potwierdzające chęć zapisu do listy, by wyeliminować przypadkowe subskrypcje.
Aż 77% konsumentów twierdzi, że stało się w ciągu ostatnich kliku lat bardziej czujnymi podając swój adres email. Powyższe zalecenia pozwolą marketerom zwiększyć zaufanie tej grupy klientów do swoich brandów. A niejako przy okazji pozytywnie wpłyną na dostarczalność swoich kampanii email w dłuższym okresie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło infografiki: expertsender.pl
Marcin Luks, Dyrektor Email Marketingu w ExpertSender.com. Kieruje zespołem ekspertów w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Prywatnie podróżnik i początkujący gracz squasha.