AliExpress wykupiło domenę temu.pl

AliExpress wykupiło domenę temu.pl
Platforma internetowa Temu dopuściła do tego, by AliExpress wykupiło polską domenę internetową (temu.pl), co może przełożyć się na wyniki sprzedażowe.
O autorze
1 min czytania 2023-12-12

Temu to platforma e-commerce oferująca bogaty przekrój produktów od niezależnych sprzedawców. Klienci mogą zakupić za jej pośrednictwem asortyment w naprawdę niskiej cenie. Nie jest tajemnicą, że większość produktów pochodzi z Chin

Temu jest dostępne pod adresem temu.com. Platforma zadebiutowała w Polsce w czerwcu br. Nie był to jednak huczny debiut – głównie z uwagi na głównego konkurenta Temu w naszym kraju, czyli AliExpress. Popularność jednak zdecydowanie zwiększyła się po tym, jak Temu rozpoczęło intensywną promocję w mediach społecznościowych. Tak zwane haule zakupowe z Temu mogliśmy oglądać m.in. u polskich influencerów na YouTube czy TikToku. Przekonujące były również ogromne promocje, które przygotowała platforma z okazji wielkiego otwarcia. 

Te działania sprawiły, że Temu, po pół roku działalności, znalazło się w pierwszej dwudziestce stron, które uzyskały największy zasięg. Zgodnie z badaniami Mediapanel (Gemius i PBI, listopad 2023) temu.com odwiedziło 9,95 milionów użytkowników, co dało zasięg o wysokości 33,51 proc. 

temu.pl wykupione przez AliExpress

Jak się okazało, jest jeden obszar, który nie został ujęty w koncepcji rozwoju platformy na polskim rynku – chodzi o domenę. Największy konkurent Temu, AliExpress, wykupiło domenę temu.pl. Oznacza to, że po wpisaniu wspomnianego adresu, zamiast przekierowania na oryginalną stronę Temu, zostaniemy przeniesieni na platformę konkurenta. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

AliExpress, podejmując taki krok, z pewnością chce utrzymać popularność w Polsce. Dotychczas firma zainwestowała chociażby w magazyny i współpracę z DHL, w ramach której powstały wspólne automaty paczkowe. 

PS Amazon na tropie nierzetelnych recenzji. Platforma chce walczyć z oszustami internetowymi

Ta wiadomość ucieszy internautów kupujących na popularnej platformie e-shoppingowej Amazon. Firma chce walczyć z fałszywymi recenzjami i tym samym zwiększać poziom bezpieczeństwa i wiarygodności w sieci.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 SHEIN inwestuje w rozwój w Polsce. Najpierw magazyn, a teraz sklep tymczasowy?

SHEIN nie tylko inwestuje w magazyny w Polsce, ale rozważa również otworzenie sklepu typu pop-up. Nie wiadomo jednak gdzie oraz kiedy miałby on powstać.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się