Amazon na tropie nierzetelnych recenzji. Platforma chce walczyć z oszustami internetowymi

Amazon na tropie nierzetelnych recenzji. Platforma chce walczyć z oszustami internetowymi
Ta wiadomość ucieszy internautów kupujących na popularnej platformie e-shoppingowej Amazon. Firma chce walczyć z fałszywymi recenzjami i tym samym zwiększać poziom bezpieczeństwa i wiarygodności w sieci.
O autorze
1 min czytania 2023-10-18

Amazon stanie na czele międzysektorowej koalicji stworzonej do walki z fałszywymi recenzjami produktów kupowanych online. Zadaniem członków koalicji będzie ochrona klientów w różnych częściach świata przed oszustwami, a przede wszystkim zapewnienie im dostępu do wiarygodnych recenzji. W ten sposób platforma chce przyczynić się do wzrostu świadomości zakupowej wśród swoich użytkowników.

Poza Amazonem, w grupy zwalczającej oszustwa, wejdą również Booking.com, Expedia, Glassdoor, Tripadvisor i Trustpilot. Ich zadaniem będzie z jednej strony wykrywanie nierzetelnych recenzji i ich usuwanie, a z drugiej — nagłaśnianie spraw związanych z tworzeniem kłamliwych treści.

Główne cele koalicji przeciwko nieprawdziwym recenzjom

Wśród kluczowych zadań, koalicja wymienia m.in.:

  • opracowanie wspólnych standardów dotyczących tworzenia i publikowania recenzji produktowych,
  • stworzenie zbioru definicji branżowych (np. fałszywej recenzji i moderacji treści),
  • zdefiniowanie najbardziej efektywnych praktyk z zakresu hostingu opinii online,
  • omawianie metod wykrywania i zwalczania fałszywych recenzji,
  • wymianę informacji na temat firm parających się nieuczciwym procederem w celu poprawy reputacji,
  • wspieranie działań branży w zakresie walki z publikowaniem fałszywych recenzji.
Opinie klientów są ważną częścią doświadczenia zakupowego, a celem międzysektorowej Koalicji na rzecz propagowania wiarygodnych recenzji jest zapewnienie, że każda opinia produktowa odzwierciedla rzeczywiste doświadczenia klientów. Dharmesh Mehta, wiceprezes Amazon ds. globalnych usług dla partnerów handlowych
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS Amazon inwestuje w sztuczną inteligencję

13 kwietnia br. Amazon wprowadził własne narzędzie AI dla firm. Bedrock jest dostępny dla klientów Amazon Web Service i ma konkurować z ofertami innych przedsiębiorstw, które proponują rozwiązania AI dla biznesu.

PS2 OpenAI pozwane przez Nowojorska Gildię Pisarzy

Szykuje się batalia pomiędzy sztuczną inteligencją a organizacją zrzeszającą amerykańskich pisarzy. Oskarża ona OpenAI o wykorzystywanie fragmentów książek do ulepszania systemu bez zgody twórców.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się