Zakupy online są niewątpliwie wygodne, ponieważ z dowolnego miejsca i o każdej porze możemy tak naprawdę wybrać to, czego w danej chwili potrzebujemy. Nic więc dziwnego, że poświęcamy na nie średnio 7,5 godziny miesięcznie. Ponadto, najwięcej osób robi zakupy raz w miesiącu (37%) i raz w tygodniu (34%). Według raportu SW Research dla Allegro średnio miesięcznie na zakupy online wydajemy 716 zł. Co czwarty badany wydaje nie więcej niż 300 zł miesięcznie, a co piąty przeznacza ponad 1000 zł. Coraz większą popularność zyskują aplikacje zakupowe, ponieważ wystarczy kilka prostych kliknięć i zamówienie jest gotowe. Potwierdzają to również preferencje wśród klientów Allegro – około połowa zakupów jest dokonywana właśnie poprzez aplikację!
Konsument zmienny jest…
Według raportu ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online – warto podkreślić, że częściej są to kobiety (32%) niż mężczyźni (25%). Zmieniający się rynek i dynamiczna sytuacja ekonomiczna, to czynniki, które wpływają na preferencje konsumentów. Nic więc dziwnego, że najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są: cena produktu (45%), jakość produktu (30%) oraz koszty dostawy (26%). Na znaczeniu straciły zaś między innymi wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów. Biorąc pod uwagę przedziały cenowe – w przypadku produktów do 50 zł ważne są także promocje i inne okazje cenowe. W przedziale od 50 zł do 150 zł ważny jest również koszt dostawy. W przypadku droższych produktów, powyżej 150 zł konsumenci zwracają uwagę na zaufanie i opinie o wybranej platformie, a także na markę produktów.
Zobacz również
Gwarancja najniższej ceny na Allegro
Polacy spędzają więcej czasu na poszukiwaniu i podejmowaniu decyzji zakupowych i stosują więcej sztuczek, aby zaoszczędzić pieniądze. Jak pokazują dane, kluczowym czynnikiem podczas porównywania ofert w Internecie jest cena produktu (82%). Wśród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiły zakupy na Allegro, aż 85% zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a ponad połowa podkreśla, że mają one wpływ na ich decyzje zakupowe. Jest to między innymi Gwarancja najniższej ceny, która daje klientom pewność, że na platformie znajdą najtańsze oferty w sieci. Wśród ponad 400 tysięcy ofert klienci mogą znaleźć między innymi pralki, laptopy czy słuchawki, a także tabletki do zmywarki, kawę i wiele więcej! Jak to działa? Platforma codziennie porównuje ceny setek tysięcy ofert w kilkudziesięciu najpopularniejszych sklepach internetowych, by dać pewność swoim klientom, że na Allegro znajdą je najtaniej. Jeśli w ciągu 72 godzin od zakupu produktu na Allegro kupujący znajdzie tańszą ofertę wśród sklepów, do których się porównujemy i zgłosi się do Allegro, otrzyma zwrot różnicy w cenie w postaci kuponu do wykorzystania na Allegro. Maksymalna łączna kwota takiego zwrotu podczas trwania akcji to aż 200 zł! Więcej szczegółów znaleźć można na stronie allegro.pl/strefaokazji/gwarancja-ceny.
Metodologia: Badanie „Preferencje zakupowe w Internecie” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.06 – 22.06.2023 r.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing