Czwarta edycja plebiscytu na Młodzieżowe Słowo Roku, organizowana przez Wydawnictwo Naukowe PWN, dobiegła końca. Kapituła plebiscytu w składzie: Marek Łaziński (UW), Bartek Chaciński (Polityka), Ewa Kołodziejek (Uniwersytet Szczeciński) i Anna Ewa Wileczek (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach) przeanalizowała ponad 41 tysięcy zgłoszeń.
Na podstawie liczby oddanych głosów jurorzy uznali, że młodzieżowym słowem roku 2019 został rzeczownik: alternatywka, co oznacza: „dziewczyna o alternatywnych upodobaniach i zachowaniach”.
Zobacz również
Drugie miejsce zajęło słowo jesieniara, czyli „miłośniczka jesieni”, zaś trzecie – eluwina, co jest powitaniem, efektem przekształcenia słowa halo/elo.
zdjęcia: facebook.com/WydawnictwoPWN
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Poniżej przedstawiamy najciekawsze reakcje marek na młodzieżowe słowo roku:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#1 KFC
#2 Lidl
#3 x-kom
#4 Beck’s Polska
#5 Sklepy abc
#6 Pizza Hut
#7 BNP Paribas
PS
W ubiegłym roku to wyraz „dzban” był młodzieżowym słowem roku według PWN. Zobaczcie też ciekawe reakcje marek na wynik plebiscytu.