Amazon wprowadza płatność skanem dłoni

Amazon wprowadza płatność skanem dłoni
Amazon zaprezentował niedawno nowe rozwiązanie zatytułowane Amazon One, które łączy odcisk dłoni z zapisaną kartą kredytową. Dzięki niemu za produkty w sklepach marki zapłacimy skanem dłoni.
O autorze
1 min czytania 2020-10-02

Brzmi jak rozwiązanie rodem z filmów science fiction? No cóż, być może już wkrótce płacenie odciskiem dłoni będzie na porządku dziennym – a przynajmniej tak chce Amazon.

Firma bowiem wprowadziła usługę Amazon One, która łączy odcisk dłoni z zapisaną kartą kredytową. Takie rozwiązanie umożliwi wykonywanie płatności za produkty po przyłożeniu dłoni do specjalnych terminali. 

Aby skorzystać z usługi, najpierw trzeba zeskanować swoją dłoń – specjalny aparat wykonuje kilka zdjęć linii i grzbietów dłoni, a także rejestruje niektóre szczegóły podskórne, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Po zarejestrowaniu, skan dłoni połączy się automatycznie z naszą kartą kredytową. 

Przedstawiciele firmy Amazon zapewnili, że firma nie przechowuje żadnych danych na skanerach wejściowych w sklepach – wszystkie obrazy dłoni są bowiem szyfrowane i przechowywane online.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Początkowo funkcja będzie dostępna w dwóch sklepach Amazon Go w Seattle. W planach jest stopniowe wprowadzenia rozwiązania do kolejnych punktów firmy. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Amazon planuje wejście do Polski jeszcze w tym roku. Jak wpłynie to na rodzime marketplace’y oraz cały rynek e-commerce?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Pełen najnowszych technologii, interaktywny sklep koncepcyjny marki Burberry pojawił się niedawno w Shenzhen. Jest on efektem współpracy brytyjskiego domu mody z firmą technologiczną Tencent.

PS3

30 sierpnia 2018 roku w Poznaniu eobuwie.pl otworzyło sklep w innowacyjnym formacie. Klienci, zamiast oglądać towar na półkach, mogą przejrzeć ofertę na tabletach zamieszczonych w sklepie lub własnych urządzeniach mobilnych, a następnie zamówić interesujący ich produkt.

PS4

W 2018 roku Żabka zaprezentowała „Sklep jutra”, który wykorzystuje szereg rozwiązań, dotyczących zarówno logistyki sieci handlowej i konkretnego sklepu, zarządzania dostępnością towaru oraz samego procesu zakupów i doświadczenia klienta.