fot. wikimedia.org
Dzięki sztucznej inteligencji można swobodnie tworzyć treści filmowe, graficzne, tekstowe, a nawet dźwiękowe. Proces ten odbywa się na podstawie danych, które udostępniają użytkownicy sieci. Amazon, będąc świadom możliwości, jakie daje AI, chce wykorzystać nowoczesne narzędzie, celem dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów.
Zobacz również
Ma to być lepsza alternatywa w stosunku do standardowych ofert szybkiej wysyłki oraz rabatów tradycyjnych, których udziela się w okazjach, takich jak Cyber Monday czy Black Friday.
– Tworzenie atrakcyjnych i zróżnicowanych materiałów reklamowych może zwiększyć koszty i często wymaga wprowadzenia dodatkowej wiedzy specjalistycznej do procesu reklamowego. W Amazon Ads zawsze myślimy o tym, jak możemy zmniejszyć tarcia dla naszych reklamodawców, zapewnić im narzędzia, które zapewniają większy wpływ przy jednoczesnej minimalizacji wysiłku, a ostatecznie zapewnić naszym klientom lepsze wrażenia reklamowe – powiedziała Colleen Aubrey, starszy wiceprezes ds. produktów i technologii Amazon Ads.
Nowe reklamy Amazona
Amazon zacznie wypuszczać reklamy wygenerowane przez AI, w formie obrazów w wersji beta. To rozwiązanie ułatwia tworzenie treści związanych ze stylem życia. Dzięki temu, gigant ma szansę na zwiększenie skuteczności własnych kampanii. Jest to opłacalna inwestycja, tym bardziej, że generowanie obrazu przez AI zwalnia firmy z konieczności zatrudniania specjalistów IT.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Lepsze zdjęcia produktów mają przełożyć się na większą konwersję ofert ze strony zewnętrznych sprzedawców. AI będzie generowało obrazy tła dla towarów, na podstawie szczegółów danego produktu. Co więcej, z narzędzia Amazona dobrze skorzysta wielu przedsiębiorców, którzy wcześniej nie mogli kupić odpowiedniej technologii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inną zaletą sztucznej inteligencji jest to, że pomaga też wybierać reklamodawcom te reklamy, które mają ogromną liczbę wyświetleń.
Pierwsze kroki Amazona z AI
To nie pierwszy raz, kiedy gigant korzysta z sztucznej inteligencji. Na początku 2023 roku, marka wprowadziła rozwiązanie, które umożliwia klientom generowanie recenzji różnych produktów. Użytkownik chcący zdać się na czyjąś opinię, musi zaznaczyć kilka pól w formularzu zwrotnym zamówienia, a wtedy otrzyma wygenerowany tekst.
Niedawno, Amazon wprowadził także narzędzie, umożliwiające sprzedawcom automatyczne generowanie tekstów opisów produktów.
PS Amazon na tropie nierzetelnych recenzji. Platforma chce walczyć z oszustami internetowymi
Amazon stanie na czele międzysektorowej koalicji stworzonej do walki z fałszywymi recenzjami produktów kupowanych online. Zadaniem członków koalicji będzie ochrona klientów w różnych częściach świata przed oszustwami, a przede wszystkim zapewnienie im dostępu do wiarygodnych recenzji.
PS2 Startuje cross-border.pl – przewodnik dla przedsiębiorców pilotowany przez KIG i Amazon
Wystartował cross-border.pl, czyli pierwszy w Polsce e-przewodnik dla przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć lub zwiększyć skalę sprzedaży zagranicznej w kanałach online. Projekt – pilotowany przez Krajową Izbę Gospodarczą i Amazon – ma ułatwić MŚP decyzję o wyborze destynacji ekspansji międzynarodowej i zachęcić do przekraczania granic z wykorzystaniem możliwości, jakie niesie e-commerce.