Dynamiczne wiadomości to wciąż pewnego rodzaju novum. Mimo wdrożenia ich przez Google już w 2018 roku w polskiej branży marketingowej są nadal nieodkrytym skarbem.
Dla kogo?
Zacznijmy od tego, że nie jest to na pewno rozwiązanie dla wszystkich. Dlatego żeby zaoszczędzić Wasz cenny czas, przejdźmy do konkretów.
Zobacz również
Oczywistym jest, że koszty wdrożenia takiego maila zamiast zwykłego newslettera mogą być przeszkodą dla niektórych klientów. Z pewnością jest to rozwiązanie dla dużych firm, mających na listach wysyłkowych sześcio- i więcej cyfrowe liczby odbiorców i prowadzących dla nich regularną wysyłkę. To ważne kryterium, ponieważ każdy wysyłający dynamiczne maile musi zostać zatwierdzony (zwhitelistowany) przez Google. Technologiczny gigant jest w tym zakresie zresztą całkiem wymagający i sam wybrał 9 pierwszych firm, którym udostępnił możliwość takiej wysyłki. Kolejne firmy są już ręcznie akceptowane, dlatego muszą spełniać kryteria częstej wysyłki na dużą skalę.
Dzięki technologii AMP4Email zakupu można dokonać bezpośrednio w mailu
Dlaczego warto?
Wiadomości mail w formie AMP4Email można wyobrazić sobie jako stronę internetową, którą można będzie przeglądać bezpośrednio w skrzynce odbiorczej. Ma sporo zalet zarówno dla odbiorcy, jak i nadawcy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W mailu można zapisać się np. do programu lojalnościowego
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co zyskuje nadawca?
- Branża od dawna narzeka, że technologicznie maile zatrzymały się w latach 80., podczas gdy w innych kanałach technologie poszły już daleko do przodu. Optymalizacje dotyczą automatyzacji wysyłki, personalizacji czy odpowiedniego doboru subject line, ale nasze maile są takie same jak 10 czy nawet 20 lat temu. AMP4Email to rozwiązanie tego problemu i możliwość wyróżnienia się wśród konkurencji.
- AMP4Email to swoisty kanał bezpośrednich interakcji z konsumentem, bez konieczności przekierowywania go z maila na zewnątrz, na landing page czy stronę internetową. Dlaczego to takie ważne? Interakcja tu i teraz jest niezwykle ważna w dzisiejszym coraz szybszym internecie.
- Co istotne, samo zarządzanie treścią jest dość proste – dynamiczne maile to technologia rozwijana w trybie open source, dzięki czemu programiści mogą wprowadzić w niej modyfikacje i udoskonalenia, kiedy tylko chcą.
Treść maila może być aktualizowana na bieżąco
Jakie zalety znajdzie odbiorca?
- Technologia ta sprawia, że wewnątrz maila znajdują się interaktywne elementy, dzięki którym staje się on miniaturową aplikacją i już w mailu odbiorca może wykonywać działania, które w innym wypadku musiałby wykonać na stronie internetowej, np. odpowiedzieć na komentarz do dokumentu, wypełnić ankietę, zaznaczyć w kalendarzu swoją dyspozycyjność itd.
- To rozwiązanie pozwala też na wygodniejsze przeglądanie treści, np. w formie prezentacji galerii zdjęć, czy prostszą nawigację, np. dzięki dodaniu rozwijanej listy.
Dynamiczny pokaz zdjęć w formacie maila jest możliwy dzięki AMP4Email
Jak to się robi?
Sam proces wysyłki dynamicznych maili nie jest trudny, ale warto w tym zakresie wybrać zaufanego partnera. Zgłaszając się z pomysłem lub problemem, w temacie dynamicznych maili powinieneś oczekiwać:
- propozycji wykorzystania elementów AMP4Email w Twoim mailu,
- projektu graficznego,
- zakodowanego projektu, który wystarczy później wkleić do narzędzia do wysyłki maili,
- instrukcji, jak przejść whitelisting,
- asysty w wysyłce (jeśli oprogramowanie, z którego korzystasz nie będzie tego potrafiło, powinieneś otrzymać propozycję otrzymania narzędzia do wysyłki maili w technologii AMP4Email),
- wsparcia na każdym etapie.
AMP4email daje też możliwość zakupu usługi
Materiał powstał we współpracy z zespołem Kreatik.